Dagens ordslinga

Ordet jag koncentrerade mina tankar på min dagstur idag var moaréeffekt (mina dubbla lager av strumpor har just det idag). Jag kan gå över en hel esplanad och i ett andetag tänka: moareeeeeeeeeeeeee utan att andas ut, bara suga in luft långsamt i lungorna. Jag har inte alls tvångstankar… *S*. Moaréer är fashinerande och trollbindande, mycket rogivande men svåra att låta bli att titta på när man väl har sett dem. Optiska villfarelser som ger en lätt berusande och svajande fokus…kan uppstå av raster eller täta mönster (prickar, ränder, rutor). Moaré får bli mitt efternamn i mitt nästa liv.

Ett svar

  1. Understundom – eller – alldenstund.
    Jag har för tillfället kärat ner mig i lumumma-ord som innehåller stund. Känns mjukt, sagolikt, lite trollskt.
    Nu ska jag testa att ”andas” dem på väg till lunchmatsalen. Ett helt nytt sätt att förhålla sig till ord, det bara måste jag testa!

Kommentera

