Ett brott är ett brott

Oavsett hur IRL eller URL du än må vara så får man inte stjäla. Det är kontentan denna unga tysk fick lära sig då han bröt sig in i ett virtuellt Habbo-hotell och stal möbler som var köpta för riktiga pengar. Men vad fan, vem köper möbler till ett fantasihem för riktiga pengar? Jag skulle kunna behöva en ny rullgardin och en fåtölj, kan ingen låtsas vara mig och köpa det åt mig nästa vecka? Dessutom om man är tonåring, varför stjäl man möbler, har verkligen inredningsprogrammen lyckats få en hipfaktor? Istället för Pimp my ride så blir det : Pimp my kitchen…. *ben there, done that*. Äh, hälare formas tidigt nu mera. På samma sjuka sätt som att det redan har förekommit barnporr i Second life…sjukt sjukt sjukt. Jag är en motståndare till dödsstraff, men jag undrar om jag inte skulle kunna gå med på det i en URL-värld… delete´a bort alla pedo-wackosar. Som jag sa igår till mig själv: – STOPP-gör-om! Om du är stygg får du inte leka med mig.

Länk till BCC-artikel om Habbo-stölden:  

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7094764.stm 

Där finns en intressant länk till en annan artikel om att tjäna pengar i en virtuellvärld.

There are no comments on this post.

Kommentera

