Nedräkning påbörjad

almanacka 17 nätter 2007web copyright PaljettenQ

Med lite rastlöshet och nattjobbångest har jag nu räknat att jag har 17 nätter kvar innan jag går på tjänstledighet. Jag gjorde en liten almanacka så att jag kan riva bort nätterna och börja räkna ner dem en efter en. På nyårsnatten kan jag fira kommandet av det nya året i dubbel bemärkelse! Nu är det en slags raksträcka kvar, de röda trådarna ska knytas ihop och säcken ska kastas över grisen och framtiden blir så där kusligt spännande, hur ska allt gå? *längtan*

Först av allt bör jag försöka hitta diciplinen att börja arbetsdagen (på go´jobbet, där jag ska jobba då jag är ledig) på morgonen och inte långt efter förmiddagsfikat. Mina kollegor får ge mig smisk varje dag kommer inrultandes sent, eller så får jag skaffa en stämpelklocka som ger mig en elstöt varje dag jag kommer hit senare än nio på morgonen. Annars får det bli strategin:  PaljettenQ håller kvällsöppet!

5 svar

  1. man kan be Kalle om hjälp också. fast han sover i vapenskåpet just nu.

  2. äsch, du fick ju fel adress! nu är det rätt!!

  3. Svar till Blommaland:
    Kalle, är inte han lite drastisk? ”Kom sent EN gång”……*S*

  4. Vad händer sen? Vid tjänstledigheten?

    By the way, missade att svara på din fråga… det är EN förening som tar upp hela min existens. EN!!!!!

  5. Svar till Hanna:
    Du är förlåten :)…. svaren är bättre sent komna än aldrig, så jag väntar med att svara på din….*hirr hirr*

Kommentera

