Uppgörelse

Idag gick jag till jobbet trots att jag har feber och hosta… har ännu inte lyckats bli frisk.  Men innan jag pallrade iväg tog jag mina mjukisbyxor jag har haft på mig dag och natt (i två veckor) och sa åt dem att de inte får komma fram igen innan de har tvättat sig mellan revärerna. Jag har lessnat på att de är så mjuka och tillmötesgående. Jag tror att vår relation blev lite väl intensiv och att det dels är deras fel att jag nu har insjuknat igen. Jag behöver nog ett par strikta jeans som håller mig i schack.

Lämnade även min sovakofta med samma uppmaning som mjukisbyxorna. Annars är risken överhängande att jag hamnar i overallhelvetet och vägrar att klä på mig något som stramar åt eller behöver två händer vid påklädning. Dessutom är min starka åsikt att man inte ska klä sig i funktionella kläder som sedan inte används till sitt ursprungliga syfte. Jag kan omöjligt ha gympaskor på mig om jag inte motionerar, det vore ungefär som att ta på sig baddräkt på stan bara för att det är rätt märke och har säsongens kulör. Nej jag bör ransonera tiden då jag har myskläderna på mig annars är förfallet nära.

2 svar

  1. Fniss, *ler igenkännande* ska nog stoppa mina mysbyxor i tvättmaskinen idag.

    Tack för att du räddat min dag den började så trist!

  2. Svar til Rizzlo: Ja, säg åt dem att tvätta av sig bakom dragskona ordentligt också…:)

Kommentera

