…brummar på tomgång

*Aaaaahrg*….jag vill inte , jag vill inte, jag vill inte , JAG VILL INTE……. *suck*…vill inte vakna och kliva upp och sitta där ensam på jobbet i natt. Detta är nackdelen med att vakna klockan 18 på eftermiddagen. Det var morgonljus när jag gick och la mig, nu när jag vaknade är det mörkt. Fick ingen post idag, inte ens en räkning… har fortfarande hosta och snor tycks komma ut genom mitt ena öga. Jag tycks ha nått botten. Jag har nått källan till allt snor och pur ondska, jag är rufsig som en äventyrerska och har bara en refräng kvar på denna afton innan autopiloten startar på jobbet. Rutiner och checklistor, hjärnan svävar kvar vid kaffekoppen medan plikten gör jobbet.

När hjärnan är upptagen med annat så gör kroppen det som är ett uppsatt mål. Visst har ni kört bil någon gång och när ni har kommit fram minns ni inte riktigt hur ni kom dit? Ni har kört flera minuter utan att tänka, stannat vid rödlysen, svängt i korsningar, kollat efter cyklister… utan att vara ”närvarande”. Ändå har det gått bra, du kom fram hel och ren.

Att vakna upp ur sådant tillstånd kan ske på ett mer eller mindre medvetet sätt, antingen rycks man ur den då något oväntat sker. Men minnet lagrar inte upvaknandet det bara väcker dig för att det var nödtvunget. Eller så vaknar du upp sakta och krypande då du närmar dig målet, du svänger in på parkeringen och inser att det krävs en handling utanför planen att bli färdig och att nästa steg måste planeras. Det är då man tror sig ha varit med om ett mirakel då man tror sig ha sovit hela resan dit. – Hur gick det till?

Snart tar jag på mig min flygardräkt och promenerar till jobbet, tar på mig mina flygartofflor. Ur fickan tar jag fram mina nycklar och startar pliktmotorn… det blir ett långflyg i natt.

3 svar

  1. Jag hoppas att flyget kommer fram utan incidenter! Snart får du vara ledig! :-D

  2. Jag hoppas verkligen (håller tummarna så hårt att de vitnar) att du snart får ett positivt besked och får njuta av din tjänstledighet!

  3. Tack hör ni :)

Kommentera

