En väskas hemligheter

Sedan jag var liten har jag fascinerats av väskor och dess innehåll. Mary Poppins väska som rymde allt en ung kvinna kan tänkas behöva och mediciner som smakar precis vad du själv önskar. Det var ren magi. I filmen  Bernad och Bianca kunde man se den lilla flicka bära på alla sina tillhörigheter i en väska, fint ordnade.  Men henne var det ju lite synd om, minns bara att hon var ensam och att det fanns stygga krokodiler utanför ångbåten. Väskan kommer jag däremot ihåg rätt tydligt. Ännu idag får jag en varm skön känsla av trygghet då jag ser en väl packad väska. Min handväska lever tyvärr inte efter den devisen utan där råder kaos.

Nu har det hittats en väska i Sahara som innehåller bland annat brev skrivna för 60 år sedan. En ung brittisk soldat har blandannat skrivit två kärleksbrev till sina flickvänner… Han har själv gått bort med systern säger enligt artikel att han skulle ha blivit förtjust men lite generad av att breven har nu ”töat fram”. Det är kanske lite pinsamt att det nu kommer upp att han hade två tjejer samtidigt.

I min handväska som jag nämner har jag alltid: Plånbok, ficklampa, vantar, värktabletter, pennor och en bok. Sedan har jag en massa skräp som, gamla anteckningar och kvitton. Det som skapar kaos i handväskan är kombinationen av bra att ha saker och frukt. Jag kan gott och väl ha en tång och en kiwi, vilket inte ger fruktsallad utan snarare en smet som gör livet en smula jobbigare. Vad har du i din väska?

5 svar

  1. det beror på vilken väska det är. jobbväskan innehåller allt från ett ficklarm till en tetra med youghurt.
    skytteväskan innehåller fyra askar prima stålhagel, Morfars hörselskydd, ett paket korv, skjutvästen, en finsk kniv samt en extra tröja (av militärmodell).

    jag gillar skytteväskan mest – även om jobbväskan kan innehålla små mysigheter som en tappad punschpralin eller ett bortglömt äpple.

  2. *S*…kanske jobbigt om du tar med dig fel väska till jobbet.
    Jag glömde att säga att jag alltid har en puder med mig i väskan, oavsett vilken (har ju träningsväska också men den räknar jag inte hit).

    Undrar vad jag skulle stoppa i väskan om jag skulle tänka mig scenariot att den skulle kunna tappas bort och återfinnas om 60 år… röstar på att det vore kanske roligast för upphittaren att hitta en anteckningsbok.

  3. Min väska är ju jätte trist ser jag! Den är nog av den välstädade typen, just nu inne håller den en bok, min plånbok, en penna, tuggummi, passerkort och en mobiltelefon. Min väska är inte så stor, brukar kalla den bowlingbagen… den ser lite ut som en bowlingbag.. jätte söt… ;-) Jag är ingen väsktjej egentligen men insåg att mina händer inte räckte till att gå och hålla allt i händerna när man skulle iväg någonstans så jag fick gå och inhandla en…

  4. Svar till M-L:
    Jag har heller ingen tjejig hanväska (notera att jag har en fördom om din bowlingbag…*S*) , min är för stor för det skulle jag tro. Vill ju få plats med datorn bredvid den mosiga bananen…*S*
    Här är en länk till ett tidigare inlägg om min handväska:

    http://paljettenq.bloggspace.se/200549/Handvaskors-innehall/

  5. Ta en titt på min blogg, har lagt en bild på min bowlingbag där! ;-)

Kommentera

