Ska man förlåta en död?

Kanotgubben som försvann för fem år sedan har ”hittat” hem igen…..*BAH*. I DNs artikel kan man läsa och förstå att frun vill prova att börja om på nytt…*BAH*. Han gick till polisen och sa att att han inte vet var han har befunnit sig de senaste fem åren…….*himlar med ögonen*….. Han var dödförklarad och frun har varit änka och har börjat om sitt liv som änka i Panama, hon kan tänka sig att flytta tillbaka till Storbrittanien för hans skull. Ja, men lägg av!

Alltså, jag skulle skulle vara så purken att han inte hade velat komma hem. Framför allt skulle jag inte släppa in honom, han har ju tydligen bott någonstans under alla de åren. Han skulle gott kunna få börja om från distans. Näää, en hund ligger begraven där… och en bäver och en iller och en elefant…ja hela zoo. Jag skulle inte behöva anstränga mig för att vara skeptisk. Den skulle genomsyra hela tillvaron. Jag blir inte arg ofta men detta blir jag arg över bara vid blotta tanken att utsättas för samma sak som hon. Jag är arg över att vara gräsänka, det är jobbigt nog, men att sörja en död som sedan behagar att komma krypande tillbaka….Nä där skulle måttet vara rågat. *tycker*

*tycker jätte mycket*

6 svar

  1. Hittade dig via DN i morse – ping ping.
    Blogglänk nummer två är inne på samma tema som du – den begravda hunden. Ni cyniker *skratt*
    Det händer ju gubevars att folk tappar minnet på riktigt. Men det behöver förstås inte innebära att man också tappar förståndet. Om man plötsligt ”vaknar” och har glömt vem man är, då söker man väl hjälp? Men han kanske ”vaknade” som ett alterego?

  2. Haha ett helt zoo, men jag är helt klart benägen att hålla med dig om att det verkar skumt. Jag tror han chansade och drog iväg med en annan kvinna, nu har han blivit dumpad av henne och vill tillbaka till den ”gamla” frun! Är jag cynisk.. inte alls ;-)

    Jag kan inte redigera kommentarerna du lämnade på min blogg, tycker du jag ska välja att inte publicera dem? :-)

  3. Så tänkte jag också när jag läste det, och nu på morron läste jag (på ab) att frun & den döde hade vaarit tillsammans i panama under iden han hade varit borta…
    SÅ minst ett zoo ligegr begravet här, kanske två…

  4. Jag har tänkt på den där gubben hela dagen och kan inte se några som helst förmildranden i denna historia. Klart det är ruffel och båg. Stackars människor, de kan inte må bra. Barnen får ju inte det lätt…

  5. Skicka tillbaka båda två till Jurtjyrkogården, dvs långt in i Panamas djungelträsk utan föda eller myggnät!

  6. Svar till VB: Ja, det verkar inte bättre än att båda har begravt något ludet. Men det verkar bättre att ha dem där folk kan se dem, så de inte får för sig att hitta på nya äventyr.

Kommentera

