guld i mun…en förlorad kyss

Att tappa något är lätt. Att tappa något utan att märka det är också lätt. Att tappa något och ignorera att man har tappat det kräver lite övning och självdiciplin att inte lägga det på minnet.

Att upptäcka att man har tappat något är också lätt, förutsatt att man saknar det. Att hitta det man har tappat är en konst.

Att igonera förlusten av något borttappat är förbaskat svårt. Helst om man saknar det.

Jag har tappat ett örhänge.

Jag vet när jag tappade det.  Därför sitter jag nu och undrar varför jag inte la ner lite energi på att titta efter om jag hade tappat den eller om det bara gjorde ont för att djävlas när jag drog hårborsten på den i eftermiddags.

Jag upptäckte förlusten för två timmar sedan och går nu lite svagt lutande åt sidan för att balansera upp viktförlusten. Jag har städat, fikat, läst tidningen, tittat mig i spegeln sju gånger för att se hur det ser att ha bara en ring i örat och sedan har jag poat på kontoret (jobbet). Örhänget var ett litet guldsmycke, en enkel ring. Inget märkvärdigt alls egentligen. Jag hade två ringar i det ena örat och ingen i det andra. Jag tappade en av dem för typ 20 år sedan och har inte ersatt den så därför har jag bara ringar i det ena örat. Det har kommit att bli mig.

Att ha tappat denna lilla ring gör större väsen av sig som taktilt minne än något annat… jag minns tydligt hur det känns när jag blir kysst på hörat och hur de flyttar sig under läppars beröring. En tungas lek. Hur håret reser sig på huden och ringarna blir sedan blir kalla då saliven ligger kvar och munnarna i scenariot ägnar sig åt annat.

Jag kommer att söka denna ring ända tills jag finner den.

Den saknas mig.

2 svar

  1. Har du funnit det som fattats dig än?

  2. Joo fanken, jag hittade den till slut. Örhänget låg i en gympasko i hallen. Jag är enträgen och ger inte upp så lätt…*S*

Kommentera

