Änglar finns de?

sjöjungfru2007PaljettenQÄnglaflickan Ren Xin, 11 år har opererat bort en tredje arm från sin rygg. Armen är en del av hennes tvillingsyster som är som en rest kvar på hennes rygg. Armen hotade hennes vitala delar så de tog bort den. Kan tänka mig att det är skönt för henne att bli mer som andra då den tagits bort.

Men jag kan inte kan inte låta bli att fundera över den där armen, kan hon kontrollera den? Eller sitter den där bara… tänkte mig att ”systern” kanske trummar otåligt med fingrarna på ryggen då de ska göra något och Ren tar lite för lång tid på sig. Snacka om ett irriterande syskonförhållande.

Jag och några vänner var ut igår och pratade om just henne och andra siamesiskatvillingar. Min kompis berättade om en person…eller ska man säga personer som har en gemensam kropp med de har två separata huvuden, tre ben och två armar (den tredje togs bort). Han eller var det en hon, har tagit körkort. Benen och armarna styrdes visst av den ena och växelspaken av den andra. De var dessutom inte riktigt överrens om hur de skulle köra och den ena klagade på att den andre kör för fort…. Det var här jag sa:  – Näääää, lägg av! Så kan det inte vara!! Men han påstod att historien är sann. Men jag är skeptisk…. Hur gör de när de går på fest? – Ska du eller jag fylleköra i kväll? Vid en eventuell poliskontroll så är det bara att skylla på den andre…*S*. Alltså. Jag tycker det är jobbigt nog att få goda råd när jag kör bil, jag skulle bli tokig och någon dessutom styr ratten åt mig.

Ett annat syskonpar som sitter fast i varandra vid huvudet (har sett dem på TV) har till och med lyckats få till spelregler mellan sig att den ena av dem har pojkvän. Det är otroligt vad vi är anpassningsbara vi människor. Att de två kan enas och göra upp om att stänga ute den andre så pass att de kan vara privat med en pojkvän är väl kanske inte så konstigt. Men att pojkvännen kan stänga ute en person som sitter inte en meter ifrån utan sitter fast i den person han är förälskad i. Det är nu jag konstaterar att jag inte förstår allt här i världen, ärligt talat så vill jag inte heller förstå allt… en del saker funkar för att det funkar. Det är verkligen intressant om man ser på begreppen individ och person, att som siamesisktvilling bli en separat person från någon som är i samma kropp som en själv. Är det möjligt?

Ängla flickan har en abnormalitet, men ändå är hon och hennes tredje arm tagen som ur en saga. Hon är som tagen ur en mytologisk berättelse. Flickan med änglavingen. Hoppas hon blir en lycklig ung kvinna nu när hon blir ensam från sin syster.

There are no comments on this post.

Kommentera

