Bara fem kvar

en näve, fem fingar PaljettenQ2007Jag känner en bubblande glädje i mig nu när jag har räknat ner till fem nätter innan jag går på tjänstledighet. Jag har för sista gången nattat en av de jobbigaste knoddsen. Jag kommer med stor sannolikhet att aldrig behöva bli slagen, nypt, sparkad, klöst eller spottad på igen av denna lilla goa varelse…  Fatta vad härligt! -Jabadaba dooooo!

De nätter jag har kvar är roliga nätter, bara härliga ungar och lugna nätter då jag kan lugnt runda av för att lämna skutan vid kajen. Två nätter innan jul och tre under mellandagarna. Jag har satt upp lappen med min beviljade tjänstledighetsansökan på kylskpåpet och jag blomstrar upp i ett fånigt leende varje gång jag ser den. Men innerst inne ruvar jag på att säga upp mig men det känns lite för abrupt så jag ska suga på den karamellen en eller två månader till. Ett steg i taget.

There are no comments on this post.

Kommentera

