Kära dagbok

Vissa dagar är mer olik de andra. Jag har vaknat halv sju idag…fatta..det är okristligt tidigt för en som jag. Tandläkartid 7:40. Cyklade dit på 13 minuter vilket borde vara helt omöjligt – det finns faktiskt naturlagar!  Jag tog med mig den STORA plånboken för att laga hål är ju dyrt har jag hör. Med kallsvett och lätt yrsel gick jag till kassan efter femton minuters  behandling vilket också torde vara ett rekord i snabbhet. Till min lättnad blev notan bara 521 kronor… *nickar gillande*.

Jag cyklade till mitt dagjobb…satt och fikade en stund och bestämde mig för att cykla till nattjobbet och hänga istället. Där var det jullunch och paketbyten… jag vet att jag sa för nått inlägg sedan att jag gjorde det förra veckan, men det var fel av mig. Jag blandar ofta ihop dagar. Men det var idag vi hade klappbytet och till min förvåning fick jag ingen tomte från helvetet eller Kerberos kusin till julgris. Av chefen fick vi en varsin ryggsäck med en termos en inte så pålitlig kompass, men det var en ok present i mitt tycke.

När jag kom hem där på eftermiddagen konstaterade jag att jag hade cyklat över en mil idag och tänkte avrunda det med lite spinning. Att flåsa i en lokal med svettiga mansrumpor framför nyllet är ju inte helt fel. Men jag kom för tidigt så jag styrketränade i en nästan folktom lokal – kan det bli bättre? Bara för att jag var på toppenhumör så gick jag på ett spinnpass direkt efter. Den totala träningsmängden idag blev lite löjlig… 155 minuter är i överkant. Men jag torde veta var min rumpa befinner sig i morgon. :) Nu lär jag inte ha svårt att välja vilken kudde som får äran att få suga upp mitt dreggel. Jag kommer att garanterat somna före min disatnssambo ”Magnus” på andra sidan gården. Han har inte ens borstat tänderna ännu.  By the way, det har visats sig att han är en kort kille….. har åsikter om det, ytliga sånna och det skäms jag inte för….*hurmf*.

Mitt gamla nylle finns på nytt foto nu ——>   (öppna lådan) Tänkte att det är lite på tiden att harkla fram en bild.:)

There are no comments on this post.

Kommentera

