Betapet min kick om natten

alfapet 

”- Tjeeeena, kisen, vill du ha en sil med Betapet, fiin fina grejer. Man får kickar av att rulla* och sällan blir man jan** . Justa grejer bara… helt gratis vettu. Kom lille vän så ska du får smaka.”

Betapet är ett Alfapet-spel online och det finns både en svensk och en engelsk version. Jag kommer aldrig mer att ha lika mycket tid att spela Betapet som när jag har jobbat natt åt kommunen. En viss sorg och abstinens kan komma att drabba mig, men jag lär mig nya saker.. som att sova på natten och att skaffa mig fasta rutiner.

 * då man rullar har man lagt ut alla sina sju brickor till ett ord på spelplanen.

 **jan = hamnar i dödläge i ett brädspel där det inte går att göra fler drag eller lägga fler brickor.

Ett svar

  1. Åh, älskade Betapet! Jag jobbar åt kommunen i natt så du gav mig en underbar ide att fördriva tiden med! Kaffeskål för det!

Kommentera

