Mens, plåga eller gåva?

När mensen kommer kan man reagera på olika sätt. Antingen med ett positiv, negativt eller resignerat förhållningssätt.

Resignerat:

  • – Mmmm, den är lika tråkig som en stämpelklocka, inget nytt under solen. Alltid rött.
  • – Jaha, ja just ja. Mensen den är ju bra, eller jag vet inte vad man har det till. Bäst att googla på det…
  • – Har det redan gått en månad? Berra, kliv av jag borde inte vilja ha sex i dag.
  • – Oh, det var ingen spontanorgasm, det var en kramp… Ok ok jag fattar, humm, det var ju inte så skönt det där.

Negativt:

  • – Nähä, ingen bulle i ugnen denna månad heller. *gråtattack*
  • – Neeeeeej, inte NU!! Helvete, vad ska de andra nudisterna säga?
  • – Fan, jag som just har mina pandaskinsbrallor på mig!
  • – Uuuurk, jag mår illa *kräks svimmar sväller*

Positivt:

  • YES! – inte gravid, vilken lycka!
  • – Mmmmm, vilken kvinna jag är, min kropp är ett tempel. Jag är ETT med smärtan.
  • – Wow, kolla mina pattar är stora som meloner! *flaffa flaffa*
  • – Puh, det var inte ryggradscancer, bulemi och klimakterie, det var bara PMS.

mens 2008 PQ

5 svar

  1. Hehe ja det är ju faktiskt sant, nu för tiden tillhör jag den där positiva skaran! ;-)

  2. Det kan klart variera… Kom på att jag kan passa på att rekomedera er ett menskydd… Oursh! Hur lät detdär? Nåja jag köpte ett på prov och jag är lyrisk! Funkar kanon! Tur att jag inte äcklas av blod…

    Kolla in:
    http://www.mooncup.co.uk/menstrual_cup_en_svenska.html

  3. Svar till skatten: Tack för tipset! Jag läste om de där kopparna för en tid sedan, det kan ju vara bra för dem som vill ha alternativ till de konvetionella skydden. Jag själv behöver knappt ha något alls, så för mig vore det onödigt, att regelbundet gå på toa räcker för mig (i princip).

  4. Hej!
    Jag tycker att min mens är en riktig plåga, den har pågått i en månad snart nu. Du kan alltid läsa min blogg om du är lite intresserad av hur jag har känt under denna tid

    Ha en bra vecka varje månad!

  5. Hejsan Fitta ….alltså, jag har inget särintresse i mens och dess natur. Men jag hoppas du får en trevligare mens framöver. Ha det gott.

Kommentera

