Grå är en färg, även denna tisdag

Idag är ingen rolig dag. Vaknade ledsen. Inte blev det bättre av att cykla till jobbet i regnet, men det var tur att vaktmästaren mittemot var på strålande humör, det är han alltid. Han verkar inte har en gnutta svårmod i sig, i kontrast till hans hund som skäller frenetiskt när man går förbi. De är två vaktmästare på området och båda är så där positiva och glada, inte ens när chefen deras beställde trädfällning på området och det låg tallar som plockepin utan någon som helst ordning verkade de bli störda ur sina leenden. Det tog dem två månader att städa bort alla träd. Det enda de sa var: – Nu får vi mycket ved till vintern!  Beundransvärt, tänkte jag.

Jag är så less på tillvaron att jag inte ens sova ordentligt. Somnar sent och vaknar tidigt för slippa vara hemma så länge. Idag är det nog extra svårt att muntra upp mig, mina kollegor är hemma med sjuka barn, skollediga barn och tja, den fjärde är inte ens i landet. Sitter här och plockar i papper som ska in i pärmar. Arkivet, en plastpåse duger nog inte när det är dags att deklarera, det brukar behövas en slags kronologi och de har inte anställt arkeologer på revisorfirman. Så jag får lov att limma, och sortera kvitton själv. Det är rätt tillfredsställande. Hittar ju allt möjligt i den där påsen….. till ett exempel denna bild. Den får mig att dra en smula på mungipan trots det usla humöret, får jag skylla på postmenstruella besvär? *S*… för den darrande underläppen är liksom inte under min kontroll.

såsiga skriet 2008 PaljettenQ

Ett svar

  1. Rolig bild =)

Kommentera

