Kryssar fram och förbi ringen

Jag har tidigare skrivit om min ovilja att åka till Stockholm. Jag vill hellre sitta häääär, under korkeken och sniffa på limtuberna. Nej, det var en lögn. Nu är jag skittrött och borde sova förra timmen redan, men så kom jag på att jag måste ladda ner en karta över adressen jag ska till. En helt ny adress och det är ett nytt ställe. Borde försöka se det som ett nytt äventyr. Ska ta på mig bästa hjältinnerollen då jag sätter mig på lunchtåget, får leta reda på lite äventyrsmusik som gör att jag sträcker på mig och drar på mig en jag-vet-vart-jag-ska-mask.

Men det slutar väl med en kafé på stationen och vita knogar innan jag hasar mig iväg. Ingen vet att jag är på väg, så de lär inte sakna mig om jag inte dyker upp. Men det blir ju pinsamt att alla jag har sagt att jag ska iväg på det där mötet kommer att fråga mig om hur det gick och jag kanske måste erkänna att jag gick vilse. Jag ska belöna mig själv med att gå på ett spontanbesök på något galleri tänkte jag, om jag lyckas med uppgiften. Det är det jag får hålla fokus på. Nu ber jag alla er att hålla en kollektiv tumme åt mig, jag behöver den imorgon. (-Snälla tomten, nästa år vill jag ha en GPS i julklapp.)

There are no comments on this post.

Kommentera

