Dubbelgångare

Igår såg jag en annons på stadsbiblioteket i Karlstad med en bild som fick mina ögon att klistra sig fast. Där fanns jag med på bild. I alla fall tillsynes jag, för jag vet rent faktamässigt att det inte är jag men kvinnan på bilden är lik mig, bakifrån. Vi har samma frisyr (jag har det där burret ibland) och den något släta profilen är som jag upp i dagen. Det är lite kusligt med dubbelgångare. På bilden är det hon till vänster med vit tröja.

I Umeå fanns en annan dubbelgångare, hon var så lik mig att min frisör inte kunde skilja oss åt de första året. Vi var nämligen båda två kunder hos honom. Folk på stan tog fel på oss och ofta såg man människor som kom fram leendes och i sista sekunden hejdade de sig då de insåg att de var på väg att morsa på fel tjej. Jag såg aldrig henne, det andra jag. Kanske är det svårare att se likheter om sig själv då man ofta inte tittar så noga på sig själv i spegeln, det gör inte jag iaf…. jag bara kontrollerar att jag inte har snor på läppen och att håret är som det ska. Men om jag helt plötsligt skulle få bruna ögon är jag tveksam om jag skulle se det. Mmm, jo kanske om jag så småningom ska på fest och ska gnida på ögonskugga… men ärligt, hur många tittar på sig själv granskandes?

Karlstad för övrigt fick mig att längta till Umeå igen. Älven som sakta flyter fram mellan broarna. Felet med Karlstad är att de pratar lite långsamt och obegripligt… en ”räk”- macka svepte runt på cafét en bra stund innan jag insåg att hon ropade ut min kycklingfoccatia och irriterat slängde den på mitt bord då jag rodnat sa att jag har beställning nummer 60. Jag försökte inte ens förklara att jag hörde fel hela tiden.

Nåja, här är bilden på min dubbelgångare, ha en trevlig helg:

dublett i Karlstad2008web

5 svar

  1. och visst är det lite synd om egghead där till vänster? *skrattar styggt*

  2. Det där är ju du!

  3. Jag har tydligen en dubbelgångare på samma ort. MÅNGA människor blandar ihop oss eller frågar om min syster…. som INTE är min syster.
    Jag vet vem hon är, vi är bekanta men själv kan jag inte se en gnutta likhet…

    Eh..ja, honom är det verkligen synd om.

  4. Håller med Pontus!
    Så länge vi håller oss ovan axlarna. Nedanför ser hon lite för skrånglig ut *ler*.

  5. *hurmf*…jo, jag är kanske mer framtung än hon…och dessutom…vitt? nepp skulle inte tro det.

Kommentera

