Lost and found

I brist på egna fynd glädjer jag mig åt att Violet har hittat sin ring som har varit bortappad i 67 år. Tappa och tappa, den var utslängd på en åker då hon och hennes man hade ett gräl. Det som är glittret i denna historia är ju att de blev sams igen och att de nu har barnbarn som kunde leta reda på ringen med en detektor. Jag har faktiskt varit med om att en ring har tagit en lufttur på självaste bröllopsdagen, men de rodde det hela i land trots allt.

En skolkompis till mig spelade fotboll och blev illa tacklad så han tappade en tand…men eftersom spelet var så hetsigt upptäckte han sin förlust efter en liten stund. Han blev förtvivlad och krävde att alla sju i klassen skulle hjälpa till att leta. Spelplanen var av sån där grå vit svart macadam-aktikgt grus. Ingen av oss trodde på allvar att vi skulle hitta den, men vi ville ju hjälpa honom. Så vi krökte våra ryggar och efter två steg säger jag, du sa att det var en framtand va, och plockade upp den. – Det var en stund i livet jag kände flax.

Ett svar

  1. …ps. Jag gick in på Daily Express för att se om de hade skrivit mer utförligt om historien, men de tyckte visst inte att det var en big deal för jag hittade den inte…och vi i sverige har den på ”första sidan”….hummmm…:)

Kommentera

