Surfar på Venusberg

porrsurfare2008copyrightPaljettenQ

Har ritat kroppsdelar hela dagen så jag lekte lite under fikarasten med att lägga till lite gubbar… fick inspiration från en artikel i AB om porrsurfning…tydligen är 3-5% av befolkningen sexmissbrukare och 50-60% av oss som surfar på nätet snubblar in på sexchatt och porr (källa: Erik Sundberg på Dysberoendekliniken). Denna påminner om ett samtal jag hade med en kvinna som gör fältstudier till sin avhandling om torskar i Manilla. Hon träffar jätte många unga surfare som säger att de inte köper sex men att de har ”girlfriends” under sin semester. Att de köper mat och kläder till dem och betalar hyra och andra utgifter är ju inte alls märkligt. De är ju bara hygglo unga killar.

6 svar

  1. Dina illustrationer är ju faktiskt lysande!!

  2. tack :) *lapar i mig smicker från en som har nicket taget (förmodar jag) från Battle Star Galactica*

  3. ”Hygglo unga killar” mmm… varför skulle de köpa mat och kläder till dessa ”girlfriends” utan att få något i utbyte… ja jag vet… jag är cynisk! :-S

  4. Glömde ju säga det att jag aaanar en viss ironi i ditt inlägg ;-)

  5. …..på samma sätt som du är naiv antar jag? *blink* ;)

  6. jag gillar kompositionen i dina bilder!

    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!!!!

Kommentera

