Lättjans berusning

LäsandeDam2008PaljettenQ

Dagen ebbar ut och musten är urdrucken. Hela mitt sinne längtar efter tomgång. Ska nu strecha lite efter träningen och dra på mig mina cerisa raggisar innan jag hasar ner mellan lakanen med en bok och senaste Illustrerad vetenskap. En tidning jag har läst sedan jag var tonåring – den är lite småkul. Vetenskapens ”aftonbladet”, nästan rätt hela tiden, det vill säga inte helt fel. Gillar att den är uppbyggd av små fragment som under forskningens framgång justeras och anpassas. Medlemsskapet borde ha ett saltkar som medlemsgåva. Men hey, det är ju så forskning är. Alltid något nytt på spåret och nya rön driver den framåt. Nu när kroppen är trött för denna dag så gäller det att trötta ut resten också.

Min låtsas sambo Magnus (grannen på andra sidan gården) har redan tänt inne i badrummet så han verkar också ta en tidig afton. Han har faktiskt bytt en vana, han stänger inte persiennerna lika ofta nu som förut. Nu mera kan jag se honom gå runt i bar överkropp. Vilket var en omöjlighet för någon månad sedan, han har kanske blivit lite mer avslappnad… eller så vill han att jag ska se hans tuttar…*L*

4 svar

  1. Du har ju en jättefin sida här!!!
    Hoppas at du får en fin tisdag!
    Kram Ali

  2. Oh my, jag tycker ni börjar bli lite väl intima! Hur ska detta gå när andra hälften återvänder? *skrattar*

  3. Den andra halvan är med i spelet redan, han och jag har klurat ut att Magnus jobbar på universitetet (efter som han går hemifrån vid nio på morgonen). Han jobbar kanske på Carolina där han sakta hasar fram mellan bokhyllorna och letar fram litteratur till vilsna studenter. Han har ett långsamt tempo då han går över gården, vilket ger ett lite mossigt intryck.

  4. Han vill definitivt att du ska glo på honom…

Kommentera

