Dansa ditt dökött

Dansa mitt dökött 2008 PaljettenQ

Äntligen fredag! Nu är det bara att ta på sig klackarna och strassen… får se om någon bjuder upp;) Jag väljer nog helst att dansa konventionellt, det lär ju vara bra träning. Men nu är det visst på väg att bli rumsrent att strippa sig i form. Men att de inte tar ut svängarna helt är ju lite lamt. I Aftonbladet kan man läsa att de har tankat hem strippträningen från Staterna men att de i den Svenska tappningen bara dansar kring en fjuttig stol och inte vid en så kallad påle.  Vad fanken ska jag hitta på med den hemma?

Till de mer corporalt nakna danserna finns annars karnevaldansen i Rio. Man ju säga att det är noga med de små detaljerna. En sambadrottning får visa sitt icke så döda kött men absolut inte vara helt näck – herregud, folk kan ju se hur hon ser ut under kläderna! Vivian Castro får nog börja spela fotboll istället för att återta sin stjärtstatus.

Jag testade Ki Balans i går. Det var en alternativ upplevelse. Det var lite för mycket MayaGaya för mig. Instruktören sa flera gånger: – Släpp uuut maaagen! Slappna AAAAAaaaaav……*flås i headset*. Alltså mina bilringar har aldrig varit friare än i går kväll. Valsång och indianjoik är liksom inte min grej. Greppar det inte helt, jag blir stressad av att höra valens ledsna tjut och får för mig att den är ensamast i hela världshavet… vilken den förmodligen snart blir.  Jag tänker dessutom på valen i Liftarens Guide Till Galaxen (boken av Douglas Adams) där en val får en förstagångsupplevelse med substanstivet; mark. Då den fallande närmar sig den i högfart från höghöjd. – En köttig histora.

Annars liknade Ki en slags dans, med hyttande armar i luften och klämkäcka steg i takt till joiken. Till min förfäran insåg jag att jag egentligen borde träna kordination, jag är lika flink som ett kylskåp. Men jag dansar hellre onykter till takterna av Magnus Uggla.

2 svar

  1. *garvar*

    Jag blir snart beroende av dina betraktelser!!!

  2. *rodnar*

Kommentera

