Star Trek är viktiga grejer

Små barn som kommer bort är inte riktigt lika viktigt som att hoovra (snoka/spionera) ovanför nya Star Trek filmens inspelningsplats. Jag måste nog erkänna att även jag skulle bli exalterad om jag råkade hamna i samma sits som detta kommentator som kan höras i inslaget här ovan. 2008-12-25 är verkligen ett datum jag längtar till. Undrar just var i landet den kommer att ha premiär där jag INTE behöver campa i biljettkön på självaste julafton. *längtar gruvligt* Nu i helgen ska jag se på första säsongen av DS9 uppe i stugan det ska bli en skön helg….*begäret är lika massivt som Bajoranernas hat mot Cardassierna*   (jo precis, jag är SciFi-nörd ända ut i öronsnibbarna)

Vilken Star Trek individ (figur) skulle du vara om du var kung och president i universum?

2 svar

  1. Om jag finge välja så skulle det nog bli Quark. Stora öron, omox och affärssinne

  2. Jag har funderat på mitt eget val…vilken figur jag skulle väla att vara. Men det är svårt.
    Vill bara säga att oo-mox är lite knepigt då Quark drar Nog i örat…det är ju lite som att vi Humaaans drar ett barn i snorren när vi vill tillrättavisa dem. *S*
    Nej, jag skulle välja att var aden allsmäktige, irriterande och arroganta Q.
    Odo är ju annars ett trevligare alternativ men han verkar ju så ensam tills han får sin kära Kira.
    Jadzia Dax är ju annars ett bra val… hon har ju levt sju långa liv och kan fightas mot vilken Klingon som helst…*S*
    Så mitt val blir Jadzia Dax.

Kommentera

