Saftkalas med Venus

fågel och döden2008 PaljettenQ

Först tänkte jag berätta ganska ingående om hur det var att under spinningpasset ha en känsla av att när som helst riskera att rapa upp köttfärsås i näsan. Jag ska aldrig mer äta innan jag går och tränar.

Men så hamnade jag mitt i ett nyhetsträsk och fann en liten notis om att de censurerar en flera hundra år gamal nakenfis i London. Bra PR by the way! Nu kommer det museet att ha fler besökare än på länge. Samma sak hände när vi hörde ett ramaskri om nakenchocken här i Sverige för ett par veckor sedan. Vad är det som gör det så sensationsartat att tala om döden och om den nakna kroppen? Moralpanikens röster är som oranter som får betalt för att skrika ut den sorg de själva inte förmår eller ville ge utlopp för då de följer den döde till den eviga vilan. PR-byråerna kanske slugt planerar i maskopi med andra pengingsugna parter att samarbeta om uppmärksamhet och framgång?

Kyrkan får heta diskussioner och en ny laddning moralkakor direkt ur helvetesugnen och museet med den nakna Venus fler besökare. Om det är en bra utställning eller en bra kaka vet vi inget om men vi kan man bara konstatera att de har de både ätit och fått behålla den. Det är våra (besökarnas) slantar som är russinet i kakan. *häpp* en vinn vinn situation, synd bara att det sällan är alla som får vara med på saftkalaset.

Ett svar

  1. Tydligen har Venus fått klartecken att visa musen i tunnelbanan i London. Jag är inte förvånad, nu har de redan fått sin PR-klappatochklart. Undrar vad jag själv ska hitta på för att sälja bättre…”Visa-pattarna-sha-la-la-la-laaa” *s*

Kommentera

