Helyllelycka

Min mössa 2008 PaljettenQ

Ibland har man tur och hittar borttappade saker även långt efter att man har givit upp hoppet att återfinna dem. Förra veckan tappade jag bort min kära goa mössa. Jag var och letade efter den på alla de ställen jag hade varit till under den aktuella dagen. Jag till och med frågade folk om de sett den, men icke. Den var borta.

Idag var jag på bio med min käre vän Sofia. Efteråt gick vi till mitt stammiställe Storken för en kopp te och ett fat med reflektioner av de rörliga rutor vi just sett. När vi båda knäppte på oss för kvällen såg jag min kära mössa hänga på klädställningen! Fatta, kvällen kunde inte sluta lyckligare. Ska nog välkomna den hem genom att sova med den på mig i natt. Vilket får mig att tänka på att nästan allt jag saknar hamnar i sängen med mig när jag väl får fatt på fullkomligheten.

3 svar

  1. Själv tror jag att jag har ”tjuvar” i mitt hus, saker försvinner på de märkligaste sätten. Senast något försvann var det en rulle med presentpapper, en rätt så stor sådan som är helt väck… jag vet inte vart den är! Har vänt upp och ner på huset men den är fortfarande borta, hur i hela fridens namn kan en hel presentpappersrulle bara försvinna i tomma intet?

    Blev det sova med mössan på? ;-)

  2. Nej, jag kom av mig när jag värmde en vetekudde, bäddade på två filtar på täcket och dessutom klädde på mig knästrumpor, raggsockar och en kofta (jag är frusen när jag ska till att sova) så jag glömde mössan *S*

  3. Haha vilken tur att du glömde mössan, annars hade du nog slutat som överkokt Paljett! ;-)

Kommentera

