Magnus skaver lite

Min låtsas sambo ”Magnus”, killen på andra sidan gården (i ett annat hus). Han har varit ett irritationsmoment i kväll.  

Jag hade tänkt mig en lugn nedvarvning vid datorn efter en lång arbetsdag. Noterade redan innan jag kom till min port att han var hemma vilket fick mig att känna mig en smula ”välkommenhemtrevlig” och blev uppriktigt glad. Vi brukar ha lugna trevliga kvällar ihop och vi synkar våra rutiner perfekt. Men i kväll verkar han vissen, för han öppnade kylskåpet och verkade göra sig mackor… men vad fanken tröstäter han? Jag behöver ingen macka men jag gjorde en sympatismörgås i alla fall. Vill ju som inte säga nej när han trugar.

Sen stod han och vek kläder i köket, en röd tröja och några vita t-shirts. Jag tänkte att han kanske har tvättat eller att han är på väg på fotbollsläger… men han ser ut att vara över 35 så det verkar mindre troligt. När jag tittade upp nästa gång hade han tänt inne i badrummet, det är det som är hans signal att vi måste gå och sova. Nu började jag skruva på mig för klockan var bara 22.15. Jag avvaktade lite med att borsta mina tänder.. han brukar stänga persiennerna innan han släcker helt. Men till min förvirring, var det helt släckt 22.33.  – Meeeen, Magnus! Gör inte så här mot mig! Nu måste jag ju också gå och lägga mig…*muttrar*

Så nu ligger jag här i sängen, pigg och förvirrad. Han har säkert dessutom somnat med ryggen emot mig och jag …. jag får väl ligga här med vidöppna ögon och hoppas på att han vill ha frukost med mig klockan 07.55. Jag blir riktigt sur om han snarkar.

9 svar

  1. Hi hi kul skrivet och tanken är inte så avlägsen att man inte kan ta in den. Som ett särboförhållande..
    Kul att du tog mitt recept, hoppas du kommer att gilla det lika bra som vi gjorde.

  2. Jo, han är ett slags substitut den där go´Magnus…*S*

  3. *skrattar* ‘är det någon som har sagt till dig någon gång att du är lite halv knäpp ;-) Men jag tycker om tanken på en låtsas sambo… kanske skulle slänga ut min och ta grannen istället… skulle ju helt klart bli lugnare hehe

  4. Man tager vad man haver…*blink*

  5. Jag brukar säga att det underlättar ”att inte vara klok”. Vad vore livet utan de som tänker lite utanför alla de där vanliga gränserna som de flesta av oss trängs i.
    Ja, fram för mer galenskap, bara man inte skadar sig själv eller andra så är det roligt att få både dela med sig och att få ta del.
    Jag sätter upp dig på min lista med blogg Troll som jag trodde det hette från början. För dig vill jag kika in till oftare och se vad din penna eller pekfinger kan få för sig.
    Kram

  6. *S*…jag är gärna ditt troll :)

  7. Ajdå, hoppas Magnus skärper till sig. För så här kan det ju inte fortgå. Och vem går lägger sig vid halv elva redan?! Jag hade en Tant på Bussen en gång. Vi satt alltid på morgonbussen och altid på samma ställe. Vi nickade åt varandra och när det hände något utöver det vanliga brukade vi kolla på varandra i samförståelse. Sen, en dag, var hon bara borta. Först blev jag faktiskt orolig. Kunde det ha hänt nåt, tro? Men jag drog slutsatsen att hon tagit körkort och jag har aldrig sett henne igen.

    Angående den Knepiga Mannen. Jag tycker inte illa om honom, jag tycker inte ens Inte Om Honom. Jag tycker han är knepig bara. Svår att greppa. Tror jag han ville sitta ensam? Mmm…nej, jag tror faktiskt att han uppskattade att vi satt tillsammans. Vi kompletterar varandra ganska bra. Han är positivist och jag hermeneutistisk, objektiv-subjektiv, naturvetare-humanist, ja, du förstår. För övrigt har jag väldigt svårt att tycka illa om folk. Jag brukar tycka om de flesta och därför blir jag provocerad av att man inte ger mig en chans. För jag tycker själv jag är en mycket trevlig prick. :)

  8. Det är just de människorna som väcker nyfikenhet, hos mig i af…. Som min brors föredetta tjej. Jag kunde inte begripa hur han kunde älska henne… så jag åkte upp i tre veckor och lärde känna henne lite. Nu gillar jag henne jätte mycket. Typsikt bara att att de bröt upp. *L*.
    I går fick jag en ny utmaning…en dansk på mitt träningsställe som limmar sig på folk med sitt jag-vet-hur-man-gör-attetyd. Han kanske går att svälja med lite sprit? *S*

  9. Ja, pröva med en Gammel Dansk…

Lämna en kommentar