Koncentration

Tankegryll 2008 PaljettenQ

Efter fyra dagar i stugan har min hjärna lagt av… den vill inte göra något annat än att insupa intryck i form av kaffe och analyser av naveludd. Ögat räknar antal flugbajs på fönsterutan istället för tumavtryck på den blanka wordfilen.

4 svar

  1. Lugn, bara lugn. Längst inne i hjärnans vindlingar pågår febril aktivitet. Små bibliotekarier sorterar intrycken (eller bristen på dem). När de jobbat klart blir det full hugging i skallen igen.
    Jag brukar i alla fall trösta mig med att det är vad som händer när det råder lite stiltje i skallen. *skratt*

  2. *puh*…vilken tur! ;)

  3. Du kan ju låssas att det är nu stora saker händer där inne i skallen, all kunskap lägger sig till rätta och kommer sen komma ut som storslagna idéer. Låssas sa jag…
    Den där tomheten får mig att bli lite hysterisk när jag nu har tagit på mig det tung oket av att skriva något, helst varje dag i bloggen.
    Allt går över är trösten jag kan ge dig.

  4. Du har rätt…jag tror tanken är en slug djävul!

Kommentera

