Smaken är växelvis söt

Åttitalet är över 2008 PaljettenQ

Ibland blir saker inte som man riktigt har tänkt sig. När man fattar pennan så vill den inte göra det som förnuftet säger åt en…. utan spenderar en rejäl halvtimme åt en kattbild som är av det mer pinsamma slaget. Visst är den lite väl mycket hårdrock? Jag kunde bara inte hejda mig! Nynnade på AC/DC´s TNT och hoppades på att jag skulle växa ur fasen innan jag behövde fylla på en påtår. För om man sitter på fik och ritar fula (smaklösa) grejer är det rätt angeläget att ha avslutat eländet innan man lämnar bordet, folk kan ju se…*S*.

Här är jag ju tillräckligt anonym att det inte gör något att ha en liten återblick till till tider som jag trodde var försvunna. Jag var dessutom en rätt töntig synthare när jag var yngre. Men i smyg lyssnade jag på Black is back-skivan och till coverbandet AB/CD headbangade jag och min bror med en varsin silverrom och cola. Får nästan en sockerchock vid blotta minnet!

11 svar

  1. Kära PaljettenQ:

    Din katt ser ut som min tjocka, håriga Gumman som kräver att sova hos mig på nätterna. Jag kan inte mycket om konst men om min Gumman skulle se din bild skulle hon genast skicka efter en beställning och sätta upp det i köket brevid hennes skål.
    mvh, Renushka Wreney

  2. *skrattar mjukt*…mmm, katter är kanske rätt hårdrock? Egentligen är det inte katten som är felet på bilden utan kroppen i dess käftar.
    Du kan ju kanske norpa denna bild och skriva ut den… till din misse :)

  3. Tycker din katt är suverän… om jag så ritade i flera dygn så blev det bara en ynka pynka katt av streck.
    Du inser ju vilket läge du har att imponera på mig, jag som inte kan rita alls, jag kommer att jubla och se upp till din pennföring hur du än gör, låter inte det härligt?
    Kram

  4. *suckar*…ingen verkar tycka att bilden i sin helhet är lite smaklös… jag kommer ju att tänka på 80talets affischer med solnedgångar och svanar på sammet… Ni vet de där, med svulstiga kroppar och långt hår.
    Jag kanske ska illustrera en..? ;)

  5. Ja, varför inte… jag tycker dina bilder är speciella. Jag skulle aldrig komma på tanken att låta en katt sätta tänderna i en kropp så där. Jag ser inte sånt i min fantasi helt enkelt. Jo, nu vet jag vad dina bilder minner mig om tror han hette Arnold och ritade i veckotidningar förr…makabra oväntade saker dök upp både här och där. Lite mörka otäcka bilder, jag vet ju inte hur gammal du är men när jag växte upp 50-talet så fanns ju inte tv och filmer som nu för tiden. Då var man mer lättskrämd och reagerade på det där lite dolda läskiga, nu kan man nästan slå ihjäl grannen utan att folk reagerar.

  6. Jag är född -72.
    Jag kom just att tänka på filmen: mördartomaterna anfaller….*S* och de supertöntiga specialeffekterna den har. Det var inte ens bra på den tiden, men hjärtligt. Tänker mig att filmen är en rätt spontant uppkommen och ”tänk om vi gör så här?!!*.
    Så gör jag iaf när jag ritar, det är rätt avkopplande eftersom det inte behöver bli något vettigt. Jag vet ju att jag kan teckna, det är innehållet jag låter löpa amok, bloggen är min lekhage :)

  7. Låt du pennan löpa amok i din lekhage så att jag får komma in och ta del… tack!
    Kram o sov gott

  8. Hej tack för titten på min blogg. Begriper nu att du inte har några gråa hår :) Född 72 så brukar man klara sig utan. Hoppas ögonbrynen har fått rätt färg nu för man kan ju ”göra om och göra rätt” Det är min ”gubes” talesätt!
    Att sitta på fik och bara låta ideerna rinna ur en låter så skönt och tyder på att du har gott om sådana.
    Men om jag tittar på din bild så ser även jag att katten är söt men ett rovdjur, precis som människan. Två rovdjur i samspel, där katten vann denna gång. Att titta djupare in i en bild kräver lite mer tid an vad man oftast lägger i ett bloggkommentar, tror jag!
    Ha en skön dag

  9. Kisse tycks tycka att den ”ludna” kvinnan är smaklig… *fnissar*
    Jansson blev lite kär!

    Men visst är den hårdrock – mer Twisted Sister än AC/DC tycker jag. Och de är inte så smakfulla… *fniss igen*

  10. HA HA HA…Jansson har nog glömt hur man jagar mus…..*blink*

  11. Livsglimtar: Jag läser din blogg varje dag :)
    Jag har faktiskt börjat få gråa hår, är trots allt 36 snart…och de där små skrattrynkorna har spridit sig mellan fräknarna…*S*

Kommentera

