Väger tungt redan till frukost

Vaknar av att klockan ringer och telefonen börjar spela på samma gång. Kissnödig och stresshormoner sprutar ut och lägger sig som kallsvett på överläppen.

Ställer mig på vågen, det ser ut som vanligt…. jag lyfter blicken från vågens tunga och ser ut över till Magnus. Han har inte vaknat ännu, sedan kommer jag på att jag borde ringa till Umeå. Jag köpte flygbiljetter dit förra veckan och utan att tänka på saken så råkar jag ha bokat resan samma dag det är vernissage på konstmässan i Sollentuna – Skit! Blickar en snabb titt på vågen…. den är betydligt tyngre nu. Beslutsångest väger tungt.

Dagen kommer att uppfyllas av oviljan att boka om resan för en mässa jag ändå inte kommer att vilja gå på, men borde (verkligen på allvar borde). Men borde saker är oftast rätt sköna att slippa. Grejen är den att ”alla” gallerier i Umeå kommer att ha stängt på grund av mässan så det är ju bara dumt att åka dit just den helgen. Eller så får jag se det som en kompishelg med endast kaffebabbel och filosoferande om konsten, kärleken och livet i stort och smått. Vad ska jag välja?

Fan, jag tror jag just gick upp ett kilo till.

2 svar

  1. Jag röstar för filosoferande i Norrland! Ger säkert mer än mässa med pretto-varning.

  2. Jag röstar på Umeå och när du tagit beslutet så blir genast vågen snällare!

Kommentera

