Mellanrum

Sofias mardröm 2008 PaljettenQ

Läsandet planterar bilder och känslor som inte släpper taget. Min vän Bureborn målade upp en bild av hennes stressdröm med ord på sin blogg idag…jag målar mellan raderna. Hennes inlägg fick mig att fastna vid tanken på en kropp som släpas genom gräs och gräset viker sig in under tyngden. Ett frasande ljud och tunga andetag.

6 svar

  1. Hej där !! Fniss så du blir impad att jag har 167 av andras bloggar att läsa…ligger sjuk och ligger efter flera dagar av bloggande..trodde du menade att jag har egna 167 bloggar…spelar ingen roll..roligt du tittade in i allafall och tack för kommentar..kramar Millanmill

    Kuslig känsla du fick av kropp släpande i gräs…

  2. Jag blir impad på vem som helst som hinner följa 137 bloggar… sjuk eller frisk, det är många bloggar hur som helst! :)

  3. Om min kropp släpades runt så skulle det nog inte frasa i alla fall… undrar just hur jag skulle låta? Fläsket brinner eller något sånt, om det nu inte hade regnat just den dagen.
    Så trevlig att millanmill och du har besökt varandra… millanmill är min vän IRL, min healingpolare och andliga sökarvän.
    Jag ska ta mig kröpp och släpa den mot sovrummet snarast möjligt, dagen har varit så trevlig men tröttsam.
    Puss o sov gott

  4. Jag har stött på Millanmill redan på spaceblogg, innan jag flydde hit till bra-och-goa.wordpress :)

  5. Kul att se sin dröm konstnärligt översatt!

  6. Inlägget ”kära mor” var en fortsättning, men den vandrade iväg till en annan grej innan jag hann bli klar.

Kommentera

