Jiippppiiiii

Näckens Polska 2008 PaljettenQ

Igår kväll skulle när jag var på väg på ett konstmingel och travade just förbi Åhléns fick jag detta MMS av min man. – Huh? Han jobbar ju Karlstad! Så jag ringdeupp i glädjeyran och insikten om att antingen är han i stan eller så är han den absolut grymmaste man jag känner… för om han skulle skoja om att han har kommit hem för endast en natt så är det elakt. Men så var det inte. Han kom gåendes emot mig med världens bredaste flin.

Behöver jag säga att jag blev glad?

Nu ska jag packa min väska, ska till Umeå om en liten stund. Ger kanske en rapport om min älsklingsstad någon gång nästa vecka. Om jag vill…*ler under kort kort lugg*. För jag hoppas att jag kommer att få tid och inspiration till att teckna där uppe.

MMS-bilden; Skulpturen utanför tågstationen i Uppsala, ”Näckens Polska” av Bror Hjorth.

6 svar

  1. umeå?? det är låååångt norrut. ta med dig en stor matsäck och håll utkik efter varelser med upphöjda ögon. det är så fint tycker jag.

  2. Nu blev jag så glad å dina vägnar.. maken till make och komma så där och överraska.
    Hoppas nu att resan till Ume blir trevlig och att du dyker upp här med nya friska.
    Kram

  3. *rörd*
    Så romantiskt! Han är ju för söt…
    Ha en härlig Norrlandstur!

  4. Jag förstår att du blev glad, vilken överraskning! Hoppas ni fick en trevlig kväll ;)

  5. Åh det var verkligen en överaskning kan jag tänka mig! Vad roligt att han kom där gåendes, det var ju romantiskt tycker jag!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Sus

  6. Jo, det var grymt romantiskt *ler hela jag*

Kommentera

