Fina flickan

PaljettenQ 2008 Fjärilvingad

Det där med att vara präktig och korrekt kan vara svårt, mycket svårt. Helst inte efter att ha suttit i möten utan avbrott och bensträckare i fyra timmar. Inga idéer blir roliga efter två timmar, efter tre timmar tar man vad som helst för att slippa sitta kvar. Rena tortyren för mig som inte tycker det är aktivt att bläddra i papper och tugga på pennor. Jag behöver röra på mig.

På mötet började jag fantisera om att trycka på ”forward” på min allsmäktiga fjärrkontroll eller dra ut orden ur mötesledarens mun som om de var färgglada flaggor. Lite som ett trolleritrick för att roa mig själv och att pröva om tiden blir relativ vid subjektiv observation. Jag har svårt att sitta stilla och ju längre jag sitter i möten desto styggare blir mina fantasier. Etiken når inte in till den uttråkade tanken. 

2 svar

  1. Fantasin brukar leva sitt egen liv i skallen på mig och vid högst opassande tillfällen. Jag brukar tillskriva personer andra personligheter eller tänka på hur de ser ut när de är väldigt privata och nu menar jag inte nakna för det kan jag klara mig utan.
    Nu har jag väl tappat gnistan till rätt mycket, men förr satt jag ofta på bussen och fantiserade.
    Jag har tidigare varit väldigt aktiv med astrologi och då när jag åkte buss på den tiden när man var tvungen att skriva sina födelsesiffror på busskortet, så gissade jag alltid hysteriskt vad personen som kom på bussen var för tecken. Lyckan var om jag hann se deras födelsenummer innan de la ner sitt busskort.
    Äsch jag har hållit på med så mycket fåniga saker i mitt liv…
    Kram

  2. *S*…. ja huij, tur att man inte vet vad andra tänker om en.

Kommentera

