Vill väl men lite smådum

Ganesha som kvinna 2008 PaljettenQ

När man inte tittar efter allt för noga eller inte kollar sina källor kan det bli lite tokigt. Min svagaste punkt är att minnas personnamn. Jag imponeras av dem som lär sig namn genom att hälsa på en person en gång och sedan kan ta fram den informationen vid senare tillfällen. Jag kallar dem för sociala mirakel. Jag är en social katastrof.

Jag var på vernissage igår och lyckades förolämpa galleristen med att att inte överhuvudtaget minnas vad han heter trots att jag har träffat honom vid flera tillfällen. När jag ska haspla ur mig namnet så kan jag fastna vid detaljer som bara kommer ut fel. Namn som är lika; Petter, Pete, Peter, Per osv… är för mig helt hopplöst att i ett lite mer pressat läge svåra att separera. Det jag behöver lära mig är att inte hamna i situationer där jag ska presentera folk. Det skulle heller inte skada att tänka före innan jag öppnar munnen.

Eller som Ganesha här på bilden borde jag ha vetat är en rultig kille och inte en kurvig kvinna med tuttar…*S*. Jag ritar före innan jag tänker efter. Lite som att sjunga hellre än bra. Men nu ska jag fly än illa fäkta, inte lätt att vilja väl men att vara lite små korkad. *ler fånigt*

There are no comments on this post.

Kommentera

