Var är du just nu?

datorplats 

Hur ser din datorplats ut? Sitter du vid ett bord, ligger i en soffa eller kanske på ett café? RoNax visade sin plats och den såg så där ordnad och trevlig ut.  Jag sitter oftas i mitt rosa kök, eller i en röd soffa. Men jag har en bärbar dator och förflyttar mig gärna runt. Sängen är en klar favorit, där kan jag spela Betapet hur länge som helst utan att störas av träsmak i baken.

Annars har min dator en självklar plats på den vänstra sidan av mitt arbetsbord på jobbet. Den får mig att vilja ha en viss ordning och hålla dammet på en IT-acceptabel nivå. Där kan jag sitta och ha utsikt i salen och se på dem som går utanför fönstret. Min ordning är en alternativ ordning. De flesta som kommer på besök tycker att jag har väldigt bra ordning för att vara en ateljé. Vilket är ett måste. Jag blir tokig om jag måste leta efter saker, det stjäl bara en massa tid att inte veta var allt ligger.

Så nu utmanar jag er att visa era platser, var sitter du just nu?

Här är de som har antagit min utmaning:

Rizzlo

Glittret

Livsglimtar

Syster Yster

PaljettenQ 2008 kök 

Här i mitt rosa kök sitter jag och bloggar hemma:)

9 svar

  1. Ja, du jag hängde ju på direkt och har nu satt in bilder.
    Kram

  2. Skojigt! *kramar tillbaka*

  3. Jag har lagt ut bilder på min blogg nu! Även jag har en bärbar! Visst är det smart!
    Kram och ha en bra dag!

  4. Jag lägger in en bild på min blogg!

  5. […] 8, 2008 av rizzlo PaljettenQ har utmanat oss att visa våra datorplatser. Här är […]

  6. Hum … hur kom det dit?!!
    Skulle precis berätta att jag lagt ut min första bild, min dator hörna så får jag se det här!
    Vad har jag gjort? *fattar ingenting*

  7. he he he…det är wordpress som länkar automatiskt:) Tror man kan styra det där om man inte vill ha det. Men fråg amig inte hur, de har ju stuvat om i administrationen…

  8. Vilken ljuvlig färg på väggen ja, hela köket ser mustigt ut och den väggfärgen kan jag faktiskt tänka mig trot eller ej.
    Men jag är väldigt beige av mig, men vardagsrummet är mörkt någon slags potatis/augergine eller nått. Kul med färger, jag har funderat på att måla om hallen som har en äcklig kall lila färg som de som bodde före oss hade valt.
    Inte ska just jag måla om … men jag kan väl få hit någon som vill ha ett extra knäck.
    Kram

  9. *S*..grannbarnen kanske och du kan peka med hela handen. Det brukar inte ta så lång tid att måla.
    Vi har väldigt färgglatt hemma tycker jag, men vi har inte så grejer… det upptäckte vi här om månaden och har nu börja låta saker stå framme för trivselns skull:)

Kommentera

