Så här blev det

PaljettenQ 2008 Hand som målar

Med kritik och hjälp från er bloggläsare kom jag fram till en förbättring på den bild jag la in tidigare. Så här blev den. Jag tog bort tema ”hjärna/garn/trasa” det var för svårt att abstrahera lera. Så bilden till trycksaken får bli en målande hand istället. De tre skapande formerna/alternativen var; lera, teckna och måla så denna bild funkar nog bra.  Utrymmesmässig anpassning var ett måste, en elongerad form mellan två text massor. Där för är formen lite lik den första skissen. Vad tycks?

Tack för hjälpen, ni som sa vad ni såg i den första bilden!

4 svar

  1. Sitter här och tänker på att kunna rita en hand…duktig du är. Jag kan inte alls sånt, det skulle bli en klump med korvar på. Nu tycker jag att du har fått ordning på det hela, jag kan se det att handen målar.
    Jag såg många fina målningar på Nyckelvisskolans utställning i helgen, hela världen är full av folk som är så himla konstnärliga.

  2. Ja visst är den full!
    Tack Glimten;)

  3. Ska trycksaken bli lite PR för afterwork?

  4. Just precis! Men det heter ju inte så längre, men det är just till det vi ska ha det.

Kommentera

