Fiskelycka

fiskare-2008-paljettenq1

Att teckna porträtt är inte riktigt min grej, men vad gör man inte för sin pappa som har lyckats fånga en skräckängel ur plurret, han kallar den för en rocka. Så här nöjd ser han sällan ut, så jag passar på.

8 svar

  1. Vad i hela friden har han fångat?! Går den att äta? *hungrig*

  2. *S*…jag tror att det är en fisk. Mer än så vet jag inte, är du hungrig i morgon klockan 11.30?

  3. Äsch, missade din fråga!!
    Hade iofs inte gått ändå – tandläkaren….
    Kanske i nästa vecka?

  4. Mitt hopp är att din far inte fångat denna varelse i hemmaviken och att den då är ett resultat av mutationer som uppstår till följd av utsläpp…Det ger synen på den idylliska kustbyn som koncept en annan dimension…

  5. He he he…ingen fara, gubben var på Canarieöarna :)
    Minns du hur vi under ett studiebesök på bruket fick förklaringen till varför röken inte är farlig för naturen? Det var ren rök om den var ljus och vit… och han pekade på skorstenen. Han ville väl inte vi skulle se på allt utsläpp i vattnet. Tur att Greenpeace kom och rörde om lite.

  6. Haha, ja och att vi hade badskum längs hela kustlinjen var helt normalt… Men om jag minns rätt gällande Greenpeace hängde de inte i just skorstenen? Deras gummibåtar klarade kanske inte av vattenkvaliteten. :-D

  7. oush….det har du rätt i! De pluggade dock igen utloppet tror jag (förutom skorstensklättringen)… Visst det var många som fick gå efter obyggnationen men det var det värt, kan nog säga att miljön går före jobben i detta fall.
    *kram govännen* kul att du hittade hit!
    Känner du igen vitsippehistorien?

  8. Jag gissade att det var jag som åsyftades, men jag behöver fler ledtrådar till min minnesbank för att hitta igen historien. Som för övrigt är mycket underhållande! Jag minns dock att du kunde den latinska benämningen!

Kommentera

