Kontaktrubrik

”Bandmaskar och moluskler”

”That´s not Mickey Mouse. It´s just TIT DIRT!”

”Kaffe, livets dryck”

”Hemma igen”

”SR Atlas, världens bästa radiokanal”

”Här bakas det tårta som aldrig förr”

”Fruit is not candy!”

”Träningsvärk”

”Detoxkur; dag 9/21, mår kanonbra”

”In motion” (min egen fras)

Dessa hälsningsfraser eller presentationer har några av mina chattkompisar på MSN. Visst väcker de min nyfikenhet, helst killen som bakar i flera veckor *S*. Även på facebook kan man skriva in den tillfälliga sinnesstämning. Naturligtvis kan man skriva vad man vill för att förmedla ett budskap. Antingen lockande eller avfärdande, men i ärlighetens namn blir dessa fraser mest en dålig rubrik. Innehållet är viktigare. Det blir lite som att kika in i personens skyltfönster, förhoppningsvis ser man något som gör att man vill säga hej och starta en konversation.

Just idag kikar jag utan att se något jag vill ha, så jag loggar ut och tar en promenad istället. Kanske sätter jag mig ner på mitt kafé och möjligtvis finns där en hel rabatt av flackande blickar som kryssar genom rummet som honungssökande humlor.

 

2 svar

  1. Min är just nu ”Jerry står när de andra faller”. Msåte byta till något lite mognare känner jag… :)

  2. Förslag: Våren knoppas och Jerry med den? *S*
    (Nää, jag är inte den som propagerar för mogna rubriker.)

Kommentera

