Utmaning från Livsglimten

Jag har antagit utmaningen att svara på frågor som ska besvaras med tre svar. Utan att tänka efter utan bara skriva ner de fösta tre svaren jag kommer på besvarar jag nu dessa relativt ”öppna” frågor. Det som är läbbigt med bloggen är att den är som ett rullande rättegångsprotokoll, inget göms i tö. *gulp*

Tre namn jag går under:

PaljettenQ

Mary Poppins

Lekakula

Tre saker som skrämmer mig:

Att sluta/ge upp i förtid – att för sent upptäcka att jag kunde ha gjort mer.

Vakna en dag och inte vara nyfiken längre.

Framtiden och allt som är ovisst i den.

Tre saker jag har på mig:

En grå filt

Min fina dator

Ett brett leende under en kort lugg

Tre sanningar:

Jag började röka när jag var 33 år, röker förvisso inte varje vecka men ändå. Innan dess hade jag inte ens tjuvrökt som barn bakom gympahallen.

2+2=4  (alla andra svar säger bara att det är må hända rätt svar men då är inte addition)

Jag ska bli Finsk medborgare igen. Nu finns det fram till den sista maj möjlighet att på ett lite förenklat sätt bli Svensk/Finsk medborgare. Jag blev Svensk när jag var 19 år och det är dags att gödsla de blåvita rötterna igen.

Tre saker jag verkligen vill ha: 

En succéutställning i Moskva, förståelse och givande respons.

En agent som tar hand om alla papper och ekonomiska kolijox så här inför deklarationen.

Att min man ska ligga i sängen och ropa att det är dags att stänga av datorn och göra honom sällskap. Att vara gräsänka är verkligen ruttet. Jag önskar att han kommer hem ögonaböj!

Tre bloggare jag utmanar att svara på ovanstående frågor:

Rizzlo

Glittret

Amorvita

(Finnes i bloggrollen till höger)

 

 

6 svar

  1. Jag trodde jag var svensk till jag skulle åka utomlands vid 17 års ålder.
    Min pappa är dansk, men jag föddes i Sverige men blev inte svensk automatiskt. Lite skillnad mot nu när folk från andra länder verkar bli svenskar om de bara håller sig kvar här tillräckligt länge. Eller t.o.m fuskar med sina papper.. ändå kan de behålla sitt svenska medborgarskap.
    Jag var faktiskt dansk enligt pappret och det var en socialarbetarens fel, hon visste inte hur det gick till att bli svensk, och idag kan jag ångra att jag inte behöll det danska medborgarskapet.
    Kram

  2. Jag har finskan som mitt andra språk (dominerande), eller ja det är mitt första språk (kronologisk inlärningsordning) men jag behärskar den inte lika bra som svenskan. Jag drömmer om att bli bättre på finska och att kanske bo där ett tag. Min man och jag har båda finska föräldrar och vi leker med tanken att flytta dit några år för att eventuella barn ska lära sig finska ordentligt. Men tja, det är ju en dröm, allt förverkligas inte.:)

  3. Nej, nej , nej du får minsann INTE flytta till Finland! Vem ska jag då gå på Gallan med?

    Lecakula?! Jag som trodde jag kände dig… ;-)

  4. *skrattar gott*…Lekakula, ja du Sofia. (vad säger man?)

  5. Jag har haft så mycket att göra att jag inte hunnit läsa här ordentligt. Har helt missat att du utmanat mig, även om det ringer någon liten klocka långt bort…
    Jag ska se till att få det gjort snarast. Men först ska jag platta håret, ta på mig högklackat och hinka i mig bärs på krogen ikväll…

    Ha en fortsatt mycket trevlig helg, vad det nu innebär för din del?

  6. Hurmf….*rodnar mellan öronen*

Kommentera

