Mentalt flås

Idag har jag haft en underbar träningsrunda. Solen var i moln och det var varmt i luften, ett perfekt väder för en joggingrunda i Håga. Detta var andra gången sedan mitt höftprobelm ”försvann”. Ena höften har varit ur led och en nerv kommer i kläm, så jag har inte kunnat jogga på flera månader. Sedan har väl kanske en viss del rädsla hållt båda fötterna på jorden. Men nu i veckan provade jag att ta några löpsteg och det gick så bra att jag bara fortsatte, i flera kilometer!

Jag är så stolt över mig själv, att jag har upprätthållit konditionen trots att jag inte har joggat på så länge. Men genom spinning, styrketräning och promenader har jag hållit flåset igång. Dessutom känner jag mig mentalt starkare nu. Det krävs ett visst tänk att fortsätta löpa även fast kroppen blir het/svettig och flåset blir tungt. Fan, rent ut sagt, vad jag är glad! Jag för ju dagbok i Funbeat och kan se att jag har tränat 1737 minuter på sextio dagar. Beach 08här kommer jag! :)

13 svar

  1. Det var värst vad man var hurtig då…
    Själv sitter jag här med dåligt samvete efter att ha läst ditt inlägg.

    Snickerstårtan jag precis mumsade i mig var förövrigt utsökt =)

  2. Ojoj grattis! Blev nästan träningssugen bara av att läsa inlägget :p Himla hurtigt!

    Tack för jobbtipsen. Måste tyvärr vara där över sommaren då jag börjar plugga i gbg till hösten så att byta jobb är inte aktuellt… Blir det riktigt dåligt så kommer jag nog att ställa en eller annan mot väggen. Vi får la vänta och se. Idag gick det iaf helt ok.

  3. Hanna: Jag har just kommit hem efter en fika på Storken, så jag mumsar jag med…*S*

    Anna: Det kanske är enklare att ta skit om man vet att jobbet är tillfälligt, men mitt råd är att du ska prata med din chef. Hoppas det löser sig:)

  4. Snyggt jobbat, bruden!
    Beach 08 undviker jag helst, men visst står en viss kvinnlig mil kvar på programmet?

  5. För bara två veckor sedan trodde jag att jag inte borde hålla siktet inställt på Tjejmilen 2008… men nu när det har gått så bra så vågar jag hoppas igen:) När och hur anmäler vi oss?

  6. Det var ju bra att det funkar igen för dig att springa… så vi är inne på samma tema du och jag? Beach temat…

  7. Jepp, nyckelorden är:
    flytande
    badring
    strandad
    :D

  8. 128 dagar kvar – du hinner komma i kanonform!
    Anmäla oss kan vi göra typ nu. Vet du nån mer som vill kuta, om vi anmäler en kvartett får vi en pic-nic-korg att festa på efter loppet. Festa på innehållet förstås, själva korgen är nog rätt torr och knastrig.

  9. Pic-nic låter supernice:) Jag ska ta och höra mig för lite vilka som vill hänga på…men misstänker att de andra konstnärssjälarna inte bryr sig så mycket om det där med corporalitet…*S* Annars tror jag nog vi kan finna ett par killar som vill bjuda på lite festlig spis vid målsnöret.

  10. Jag lovar stå längs spåret och heja på er! Finns det öltält man kan hänga i…?

  11. Men höörö, du kanske skulle ta och luffsa runt med oss på tjejmilen… vad sägs ? *ler utmanande* Snällllaaaaaa:P

  12. Enligt mitt förmenande (och här låtsas jag inte om ditt utmanande leende eller din vädjan) finns det många sätt att ta sig fram på som är funktionella för den tid och miljö vi lever i.
    1. Promenera – lysande motionsform som tar en korta och något längre distanser under kontemplation över vardagen.
    2. Cykling – för något längre distanser. Miljövänligt och effektivt.
    3. Motorcykel – Det ulitmata färdmedlet genom tät trafik i stan.
    4. Bil – För långa sträckor där flexibilitet är måttot. Varmt, trevligt och man kan lyssna på en god skiva.

    För sträckor kring en mil i stadsmiljö, är taxi det ultimata sättet att ta sig fram. :-)

  13. Äh, fegis! *S*

Kommentera

