Återblick

Jag ville skriva ett inlägg men kunde inte finna några ord. Inte en samlad tanke så långt ögat når. Så jag tog tag i den där läslistan jag har planerat ett tag, att samla alla inlägg där jag nämner det jag läser till en sida. Det krävde att jag bläddrar tillbaka i mina egna inlägg och häpnade över hur mycket jag har knackat ner med tangenterna. Nästan varje dag har jag haft något på hjärtat att dela med mig av.

Så småningom kanske jag lyckas hitta en slags ordning på listan och får sidan att se lite snyggare ut. Jag är ju trots allt estet så jag stör mig på att den blev så ful. Det finns ju olika ordningar jag kan följa, bokstavsordning, kronologiskt (i den ordning jag har lagt in dem i bloggen), efter betyg, i olika genrer, efter ämnes och innehålls ordning och efter färg.

Det är lite lustigt att man i sin blogg har (typ) all frihet i världen att skriva som man vill, om vad man vill, hur man vill och i vilken ordning man vill. Ändå finns de där konventionella reglerna med i leken. Om jag blir allt för kaotisk så vill ingen leka med mig. Jag kan om jag vill provocera och reta upp folk och på det viset skapa en kontakt med läsare som förvisso kanske säger att jag är korkad men att det är ändå en kontakt. 

Eller så kan man ju vara snäll och foglig så fångar jag ingens intresse för att det blir för slätstruket. Men ändå finns där en ordning. Läsbarhet är nog A och O oavsett intentioner. Jag blir så glad att det är så många som läser det jag skriver.

Det är som att tänka saker för sig själv och upptäcker man att någon har läst tanken man fångade. Bloggen är som en högt tänkande och titt som tätt får man ett svar tillbaka. Nu ska jag gödsla Hågadalen med spridda tankar till takten av Cake som tonsätter min promenad i solen.

Video; Cake, från albumet; Fashion Nugget. En cover på I will survive. Skivan är fruktansvärt bra, Cake önskar jag att se live!

There are no comments on this post.

Kommentera

