V=4/3xΠxr³

Hur kan man peppa sig själv till att bli engagerad i en sport man knappt vet vad det är för något? Fotboll på TV för mig är en stor grön bild med gubbar som dansar efter en boll till tonerna av allsång.  De namn som refereras är de flesta ganska bekanta…. Zlatan, Henke och Reinfelt. Nej justa han den sista skulle visst inte spela men han fick en gul tröja.

Det var något jag skulle säga om fotboll…det var… hummm… öööööh… jo. Nej jag minns inte. *Ser en tanke blåsa bort*. Tar en kopp kaffe och pyntar den med en bok på balkongen.

7 svar

  1. Jag är totalt ointresserad av titta på fotboll trots att jag faktiskt var med och startade ett av ortens damlag när jag var 16 år. :-)
    Till och med yngsta sonen som ganska nyligen slutade en lovande fotbollskarriär för att börja med friidrott i stället tycker att det är tråkigt att se på.

  2. Min tvillingsjäl! :-P

  3. Sofia, jag vet….jag vet.,..*L*

  4. Ja, huij Rizzlo. Min man som aldrig har sett på fotboll visade så stor entusiasm igår att jag fick nästan kaffet i fel strupe igår…*S*

  5. HAHA! Kul att du nämner det för jag har lyckats. I alla fall i år. Fråga inte hur, vilket du iofs gjorde, för jag har ingen aning. Men jag tittade frivilligt på matchen igår (Grekland-Sverige) och jag vet inte ens vad en offside är.. Det du!

  6. *s*…offside?

  7. Känner att jag behöver gå in och kommentera här… en katt bland hermelinerna.

    Fotboll är och förblir en gemenskap, en livsstil…
    Sorg, glädje, frustration, nervositet och lyckorus… i en salig blandning.

    Fotboll förenar!

Kommentera

