Hårfin fåfänga

Extensions 2008 PaljettenQ

Fåfängan når nya gränser. Idag ska jag testa det där med extensions i håret. Jag har kort hår och en slags asymmetrisk frisyr med en ”toffs” på ena sidan och nu ska jag förlänga den så att den blir längre. Det är med blandade känslor jag ger mig in på denna nya stylade väg.

Inte nog med det, jag har köpt mig leggings. Jag brukar inte vara den som anklagas för att följa trender men jag har nu blivit mer och mer intresserad av att klä mig i annat än svart och raka linjer. Nu smyger sig både gula och violetta toppar in i mitt liv. En snabb analys skulle kunna vara att jag kanske börjar tycka att det är jobbigt att bli äldre och försöker fånga tider som flyr. Eller att jag nu är i en ålder/period där jag vill och vågar vara mer synlig igen.

Det ska bli kul att se vad mer jag hittar på nu när jag äntligen har köpt mig det där nitbältet jag har önskat mig sedan jag var 16 år. Men då jag var en så kallad synthare och lyssnade på bl.a. Cindy Lauper och Howard Jones så passade det inte min image att ha hårdrocks grejer på mig. På bilden jag har lagt in här på mig från -89 kan man ju konstatera att det hade ju varit bra att kamma mig *L*.

Håll tummarna för mig när jag förlänger håret!

90tal-flasian-sundsvall-pq Jag; 1989

 Dyrtofsen 2008 PQ Jag; 2008 så här blev det:)

9 svar

  1. *skrattar gott* Det är tur att vi inte flög så ofta på den tiden. Vi hade aldrig kommit igenom säkerhetskontrollen med alla smycken…Jag vill se en bild på ditt ”nya” jag! :-)

  2. *S*…synd att du inte är med i Facebook …där satte jag in mitt nya nylle:)

  3. Facebook…Bah! Jag vägrar ge med mig! Jag ger inte upp! Jag tänker inte falla för grupptrycket! Integritet till folket! :-D Gissa hur jag skulle rösta när det gäller den nya FRA-lagen…;-)

  4. *S*…FRAlagen hoppas jag verkligen de kommer till sitt sunda förnuft med att inte genomföra. Det är förskräckligt. Det Måste bli ett nej på onsdag.
    Jag bjuder på en suddig bild på den nya dyra tofsen här…*ler*

  5. Tack! Jag gissar att bildkvaliteten är en hämnd för min facebookrasism…:-) Det ser väldigt stiligt ut! Och du passar jättebra i den där lila tröjan!

  6. Så coooooolt!

  7. Tack tjejer: Hockeyfrilla alá 2008…*S* kan tänka mig att 2018 skrattar man läppen av sig åt de frisyrer vi fönar idag:)

    Åsa: Rom och cola den 23:e? (snääääälllaaaaa?)

  8. Rom och cola var inte gott 1986. Det är fortfarande inte gott. :-) Men en flaska skumpa säger jag inte nej till! :-D

  9. johooo, mumsigt med en cubalibre med is…*S*
    Men visst jag tar med mig en eller två flaskor Rysk skumpa till festen;)

Kommentera

