Resfeber

Resfeber 2008 PaljettenQ

Vill vara cool och avslappnad inför resan. Jag har smidigt både B- och Cplaner utifall inte allt klaffar. Jag kan bara flyta med i lunket och bara njuta av tillvaron. Men kroppen har en helt annan tonus och spänning. Sista veckan innan vernissage i Moskva. Ska bara; hämta visum, tvätta favvobyxorna, köpa ett paraply, dubbelchecka verktygslådan, plocka ögonbrynen och köpa några presenter. *tuggar nagelband*

8 svar

  1. Jag är lite dåligt uppdaterad, eller så har du inte skrivit något om det, men varför vernissage just i Moskva? Jag är nyfiken i en strut.

  2. *äscha*…jag ställer ut där på ett av deras museum för samtidskonst. Så jag börjar få lite nerver att ägna dressyr på. Mest för att jag ska floppa då det kommer till den muntliga presentationen, men jag får väl rida på fördomsvågen om att konstnärer inte pratar med ord utan med bilder…*S*

  3. Du kan ju alltid toppa konstnärmyten ovan med en dos norrländskt kynne: tyst men stark.
    Äsch tok heller, du fixar det galant! Öva bara in några fluffiga fraser på engelska med ord som kontext och koncept. Och tänk på att din engelska högst troligt är femtioelva gånger bättre än ryssarnas. Vadå, fördomar?! :-)

  4. *sjup*…(norrländskt javisst!) ;)

  5. Det kommer att gå galant det där, du vet väl att man alltid efteråt sitter och undrar vad man egentligen hade oroat sig över?
    Hur länge blir du borta?
    Kan du blogga därifrån? Måste ju få höra hur det går för dig.
    Kram

  6. Jag blir borta två veckor och vet inte om jag kommer att blogga… det finns ju så mycket skoj att göra där. Men jag ska naturligtvis ta med mig datorn och med lite tur så kanske jag kan skriva lite…:)

    Idag fick jag visum, konsten kom fram med transporten och presenterna är köpta… imorgon ska jag köpa korv till de vi ska bo hos. Det var en önskan från dem…*S*

  7. Jag kommer att sakna dig, bara så att du vet.
    Hm, då dyker du väl upp igen lagom tills vi sticker iväg på semester, eller är det jag som är lite rörig med datumen? Vi sticker den 10/6 och vi har inte med en dator, så hör du inget så vet du.
    Kram och STORT LYCKA TILL!

  8. Tack vännen:) Ha en skön sommar!

Kommentera

