Äventyr bortom soluppgången

Bevingade fötter 2008 PaljettenQ

” Hoppet – En dålig vägvisare men ett mycket bra ressällskap.”

Citat: George Savile, lord Halifax 1633-95

Nu kan jag verkligen inte göra mer än bara ta väskan och åka. Vad får jag inte glömma? Pass, plånbok och pannkakssmet? Det jag har som måsten i min packning förutom pass, kläder, biljetter och pengar är;

  • En bra bok (Denna resa; Nabokovs Lolita)
  • Karta och parlör
  • Kamera
  • Visitkort
  • Skavsårsplåster
  • Pennor och papper
  • Handsprit/ savetter

Vad brukar du packa med dig på resor? Vad kan du inte vara utan när du är på äventyr?

En länk om soluppgång: Cosmonova som säger; ”Vi brukar säga att solen går upp i öster och ner i väster, men det stämmer inte riktigt. De här punkterna förändras med årstiderna. Den första sommardagen går solen upp i nordost vid 37° asimut och ner i nordväst vid 322° asimut (öst är 90° och väst 270° i asimut)”

8 svar

  1. glad sommar till dig också, kraaaaaaaaaaaaaaaaam runt PaljettenQ!!!!

  2. asfin sida! Är den helt egen designed?

  3. Ipod måste jag ha med!

    Trevlig resa!

  4. Jag hänger på den där sista med handspriten sånt är så skitbra att ha med sig.
    Jag är sån att jag packar en massa småsaker som andra sällan tänker på, jag kan kurera det mesta och sy ihop saker, smeta på krämer och spraya bort allergier för att inte tala om ögondroppar som hjälper det mesta.
    Jag är rent av hopplös men har löst många människors akuta problem med att dyka ner i min ena väska. Bra att ha tänker jag om så mycket att vi hoppar över resten…
    Saknar dig och hoppas verkligen att det går som smort för dig i det röda landet.
    Kram

  5. Ha en trevlig resa!!! :-D

  6. Jag önskar dig lycka till…

    Btw… mobiletelefonen går jag inte en meter utan.

  7. Ja en bok är ett måste, sedan korsord (klarar bara dem på svenska :) ) piller, ett litet sykitt, våtservetter, kläder gärna tre ombyten för mycket. Sedan så klart olika skor till olika tillfällen. A han bara suckar!
    Kram och he en skön resa!

  8. Sitter här och plåstrar skoskav efter resan och funderar på om jag verkligen borde sitta vid datorn… Jag har saknat min kudde och att sova medan det är mörkt och tyst. Tack för kommentarerna.

    Handspriten glömde jag använda, men jag har hållit mig frisk hela resan men smoggen har gett mig hosta och heshet. Hoppas det kureras snabbt lite frisk luft och mumsigt kranvatten.

    Hanna; Mobil var ett av det första vi skaffade oss när vi kom fram. Det var rätt praktiskt att hitta varandra på stan när vi första dagen gick ”hemifrån” utan kartor och inte hittade så bra. Utan vi navigerade oss fram med hjälp av telefonerna och väl valda (läs monsaSTORA reklamskyltar) Dialogen lät ungefär såhär;
    – Om du har PEPSI i ryggen och går mot NOKIA så står jag till vänster om BMWskylten. *S* (det tog ju ett par dagar att lära sig att tyda de kyrilliska bokstäverna, så reklamen var till stor hjälp)

    Jag hann bara läsa ungefär 60 sidor i min medhavda bok… och min MP3a med musik blev kvar i väskan… det fanns inte tid till det.

    Nästa gång jag reser ska jag komma ihåg öronproppar. De är bra att ha bland annat när man åker tunnelbana… mina öron plågades gruvligt av de gnisslande och vinande vagnarna.

    Resan har varit underbar! Jag lär väl återkomma till det när jag nu ska samla intrycken lite. Ska bara sortera innan jag visar femhundra tröttsamma diabilder….*L*

Kommentera

