Ritkramp och tankestockning

Semesterfasonerna vill inte släppa taget om mig och min penna. Har bloggkramp trots ämnen som ligger och lurar på mig. Men jag ids som inte ta den där pennan och rita den bilden som jag har mognandes inom mig. Teckningen har tagit olika riktningar men motivationen uteblir… Tankecensuren är allomfattande, bara en rejäl spark i baken och ett nu-djävlar-måste-du-samla-dig-kvinna-skärp-dig!

På tisdag börjar jag jobba igen. Arbetskläderna är tvättade, nycklarna skramlar i fickan och första lunchlådan ligger i frysen och väntar på säsongsstarten. Alltid lite ångest. Lite längtan. Lite förväntan. Liten knut i magen. Liten floppfobi (som Peter Englund skrev så träffande i sin blogg).

Allt ordnar sig, det gör det alltid…

*hoppas*

2 svar

  1. Konstigt att det alltid är så där att börja jobba igen efter ledighet, en slags förväntan att komma igång samtidig som man bara vill ligga kvar hemma och vara ifred.
    Jag skulle älska ett vitt papper med massa olika hundar på så du kan få börja värma upp dig med en sån tavla till mig… för den delen kan du få rita precis vad du vill till mig jag skulle rama in och sätta upp på ett fint ställe här hemma.
    Du det var rätt snyggt med grönt nagellack skulle aldrig köpa det till mig själv, men fint på dig faktiskt. Jag är rätt tråkig med sånt där lite blek av mig…
    Nä, nu ska jag lägga mig i soffan och se om jag kan hitta något mord att förfriska mig med på tv.
    Kramsingen

  2. *S*…teckningen på bilden är ett försök till att minnas hur rit-sagor går till. Du vet man ritar och berättar en saga. Mamma kunde en hel del och ritade några till mig, men jag minns dem inte. Jag såg en bok som var jättefin med massor av ritsagor men jag var dum och köpte den inte.

    Av bara farten blev det fler o-djur ;)

    Angående nagellack, jag brukar inte ha det på fingrarna men alltid på tånaglarna. Jag jobbar med händerna och skaver av färgflagor på en arbetsdag och avskavd lack är det fulaste jag vet. Just nu har jag guldgula naglar men tvättar av det till i morgon när jag far till jobbet. En slags process för att ta farväl av semestern kanske…

Kommentera

