Drömkåken

Detta hus ger mig goda vibrationer. Det är ett ruckel men visst har den karisma! Detta hus skulle jag lätt kunna tänka mig att äga. Då skulle jag bygga om det till en ateljé. Behålla fasaden som den är men nödvändigtvis sätta in fler fönster. Kanske ett takfönster på den vänstra sidan som pekar mot norr. Jag älskar skyltarna och propportionerna. Den ligger nära en korsning mellan vägen och en tågbana, så den står på en mycket rörlig plats. Men gården inbjuder till aktivitet och välkomnar de som ska komma på besök. Självklart ska min stora hund ligga där ute och hålla obehövriga på avstånd.. :) *drömmer*

6 svar

  1. Hihi. ”Charmigt med potential. För den händige”. Som det så fint brukar heta i fastighetsannonserna.
    Fast jag röstar för lite mer öppningar än bara ett takfönster. För bättre kontakt med verkligheten.

  2. He he…jao, jag kan tänka mig lite fler fönster på markplan… vad tror du om glasdörrar som går att öppna helt på sommaren i stället för garagedörren? Om man säger så här… OM om om, jag skulle köpa ett ställe som detta så bjuder jag över dig på vin så skissar vi på en renovation;)

  3. Huset signalerar en hel del renoveringar i mina ögon så… Men för den händige är det ju inga problem!

  4. …det är mer en ekonomisk fråga i mitt tycke. Huset ligger rätt centralt i Uppsala och priset på fastigheter är skyhöga här i stan. Dessutom är jag blott en fattig konstnär ;) Men drömma har jag råd att göra varje dag!

  5. Vin. Jag är på. Direkt!!
    Fast måste du köpa huset först?

  6. …jag tror bestämt det inte är ett krav att köpa hus för att dricka vin. Men jag dricker gärna vin med hus på. :)

Kommentera

