Tappa greppet

…eller släppa greppet.

Att argumentera och gå in i konflikter är arbetsamt, inte alltid så givande. Att ha olika åsikter kan till och med vara fruktsamt med i vissa studer ruttnar de frukterna rätt fort. När oviljan att lyssna och förstå det som sägs så är det lika bra att släppa taget. Släpp och gå vidare.

6 svar

  1. Med åren har jag lärt mig att välja mina strider vilket är en väldigt bra taktik! För egen skull i alla fall!
    Ha en fin fredag!

  2. Tack det samma!
    Jag borde rita en ny bild inför helgen, men jag ids inte…nu drar jag till stugan! Ska pimpla rött och smula mögelost:)
    Tjingeling alla <3

  3. Jag säger som Znogge, man får välja sina strider. Vissa är dömda att förloras direkt. När jag känner att motpaten inte hör mina argument så ger jag upp.
    Hoppas du fått en skön helg.
    Kram fån en föredetta bloggare som återuppstått i ny skepnad :)

  4. TACK det var en underbar helg, jag har inte varit så här utvilad på länge!
    Ska bli spännade att se vad det är för skepnad du har intagit…:)

  5. Väldigt tänkvärda ord, tror att det tar ett tag innan man kommer till insikt när det gäller detta. Jag har kommit dit, vissa kommer nog aldrig dit…

  6. […] är den bild jag kallar för mitt eget orignal, “Tappa greppet”. Den har jag helt enkelt inspirerats av bilden i reklambilden. Skulle fotografen ha känt igen sin […]

Kommentera

