Kulturnatt döljer goda skatter

Kulturnatten i Uppsala är en händelse som inte kan gå förbi dem som bor i stan. Det är ett kaos av kultur i alla dess former. Disapriset ska delas ut i Akademibokhandeln, Uppsala kongress och konsert ska bjuda på klubbkväll och det dansas salsa och gallerierna har öppet långt in på småtimmarna. Uppsala Stadsteater bjuder in till maskerad med lösnummer på scenen. Listan är lång och information om program och arrangemang hittas på Uppsala kommuns hemsida.

I år ska jag vara kulturkonsument av kulturnatten, i år jobbar jag inget utan ska vandra runt och se vad som faller mig på läppen. Passa på att gå ner på stan, det är inte varje natt man får så mycket gratis kultur bjudet på guldfat!

 

(Bilden, har jag liksom Karlsson På Taket brukar säga: – ”lånat”…. från kommunens hemsida som jag länkar till. )

Ett svar

  1. Hoppas din natt blir blir härligt kulturell!

Kommentera

