”Tell me a story”

Titlar på konstverk kan fastna som tallkåda på fingrarna. Det smakar och luktar gott men efter ett tag är de så luddiga av innandömet av byxfickan att man bara vill skrapa av sig den. Då ska man väl ändå tvätta och torka idén och bara göra, handling är en dygd. Sedan kan man gå vidare i snårskogen av nya frön.. måtte jag snubbla över en kokosnöt.

5 svar

  1. Jag skulle nog kunna snubbla över mig själv i första hand vilket aldrig hände förr.
    Jag tillhör klumpus Maggus nu för tiden och ser inte ett dugg roligt i det, har liksom tröttnat på mina fumliga händer och kroppen som gör sånt jag aldrig förr varit med om.
    Min skalle har nog stängt för inkommande idéer, jag är allt för upptagen av att må si eller så.
    På tal om smak så förändras även den med njursvikt, sånt jag förr åt med stor iver köper jag aldrig nu mera. Är inte alls så godis sugen som förr och det mesta är för sött.. det om smak.
    Jag tror hela jag har hamnat i en luddig bakfick till några gamla jeans. Få se när jag tar mig ut igen.
    Kramsingen sötis

  2. …det är ludna rariteter som smakar bäst :) Se gärna på mitt tidigare inlägg:
    https://paljettenq.wordpress.com/2007/12/04/ludet-fynd-smakar-bast/

  3. Fint skrivet vännen!
    Man ska inte stoppa händerna i byxfickorna – sånt kan misstolkas… *L*

  4. Jag skulle bli glad om du har tid och lust och ge mig länken till Peter Englund, är för lat för att leta ;)
    Kram

  5. Hej Kvinnotanken:
    Länken finns dels här i min bloggroll till höger…men jag skickar över den till dig också. Så latmasken inte får träningsvärk..*S*

Kommentera

