Utplånande minnen

Jag satt och tittade i ett gamalt fotoalbum och såg en bild på en av mina vänners pappa. Det väckte mig både glada och sorgsna minnen. Först trodde jag att den samlade mängden minnen skulle bli diger men så fort jag satte ord på dem blev det en liten ask av ord. Känslor ryms däremot sällan i en liten tändsticksask.

11 svar

  1. Nej, det brukar behövas rejäla resväskor för dem!
    Trevlig helg på festen och i stugan!

  2. Hu vad suggestivt. Jag föreställer mig hela din bostad full med betydelsemarkörer och hemligheter och tankar och minnen och ord och bilder, varje pryl laddad med uttryck, varje tom yta endast väntandes på den där skissen eller det där ordet, varje sak på den där (för mig) oväntantade tolkningen. Grymt vackert.

  3. Minnen i en liten ask… jag har en karl i byrålådan men jag minns inte vilken byrå han ligger i?
    Kram o trevlig helg

  4. Mycket symbolik och en fin bild!

  5. Jag blev plötsligt lite sorgsen…
    Men vilken fin idé – ibland blir jag så avundsjuk på din hjärna.

  6. Jag tycker det är en helt lysande idé! Vill du göra pengar på den, sälj idéen till Designtorget, den skulle garanterat slå! Som Vänner-boken, fast lite annorlunda. Väldigt bra som party-detalj ”Skriv något du minns om värdinnan/värden på en sticka och stoppa den i asken”. Eller som något ungar på kollo kan ha som minne av varandra. Eller istället för en telefonbok, kan man ha sina kompisars nummer/mail i en liten ask. Inte så jättepraktiskt men charmigt! :-) Ja, nej, jag är ju då inte konstnär utan mer entreprenör…*s*

  7. *S*…verkar rätt jobbigt att få till det där…Först ska kunden skaffa foto på personen och sedan ska de klippa och klistra…vem orkar? Verkar lite väl mycket IKEA över det hela…
    Nja, jag tror att de som vill får sno idén här och nu. :P

  8. Jag skickar ett vykort från den där paradisön det pratades om i ett annat inlägg…;-D

  9. Hörrö, ska du redan fly från höstmörkret? Fegis! *S*
    (jag är bara avundsjuk, hoppas du får det fint i ditt tillfälliga paradis)
    *kram*

  10. *s* Jag menar att pengarna jag kommer att tjäna på din tändsticksaskidé kommer ge mig ett liv bland palmer och strandkrabbor. :-D Men till jul! Då far jag som ett skållat troll ifrån landet! Med mina egna surt injobbade pengar. *kram tillbaka*

  11. *garvar*…jag har bara tanken på att bli klar med mina två bilder till utställningen. Hjärnan klarar inte av att klura ut flerstegs skämt just nu ;)
    Men jag säger bara lycka till, du får bjuda hem mig till din nya bungalow nästa år då ;) Jag ser fram emot det!

Kommentera

