Frysen~ väskan~ bilen~ garderoben

En utmaning som jag hittade hos bloggarna Kvinnotankar och Znogge fick mig att skratta till. Fem saker i handväskan? Vad sägs om att sätta en nolla efter den?

5 saker i handväskan:

1) Ett vykort från en person (som jag inte känner) som höll i ett föredrag förra veckan. Jag ställde en fråga och hon svarade mig med detta vykort. Gulligt eller hur?

2) Cigariller och tändstickor, vilket matchas snyggt med en astmamedicin…*S*

3) En MP3 som jag har fått från en god vän, den är full av musik jag borde byta till nya låtar men det känns jobbigt just nu.

4) En torkad frukt, vanligen har jag en mosad nästan färsk frukt i väskan.

5) Verktyg för fritt skapande: pennor, bok, glasskärare, kamera, bits, skissbok med mera.

 

5 saker i min frys:

  1. Proteiner (d.v.s. fisk , kött, fågel)
  2. Grönsaker
  3. Stekt svamp jag har plockat
  4. Fryskklampar för frakt av mat mellan hem och stugan
  5. Stenar som används som isbitar, dem har min mamma gjort:)

5 saker i bilen:

  1. Takräcke, som alltid är i vägen
  2. Ett hål där man kan sätta in en bilstereo vilket år som helst.
  3. Godispapper
  4. Rattmuff, det är ju kallt!
  5. En amulett med Jesus och Maria hängandes i backspegeln

5 saker i garderoben: (förutom kläder)

  1. En väska med smycken från tidigt 80-tal. (Cindy Lauper var min husgud)
  2. Apotekslådan fylld med bra grejer men en febertermometer utan batterier.
  3. Skohjälpslådan med borstar och fetter.
  4. En frysbag
  5. En påse full av presentpapper

 Eftersom detta är en utmaning som alla som vill kan ta så säger jag bara; vars´go! :)

8 svar

  1. Cindy Lauper ja, min husgud var hon kanske inte men jag har dansat många gånger till ”Girls just wannna have fun, ååhho girls just wanna have fuu un” KÄnner hur det rycker i benen just nu :)
    Rattmuff, neeeeej :)
    Kram

  2. *garvar* Rattmuffen är ett måste när temperaturen kryper nedanför nollan, om jag syr på en massa paljetter på den då?

  3. Handväska?! Herreminje, du måste väl gå runt med ett svart hål på axeln! Det där med sned rygg får plötsligt sin förklaring? *S*

  4. *S*…jag säger ju det! Den är ett enda stort kaos.
    Min väska har jag länge kallat en soptunna med axelrem ;)
    Eller så kan jag säga att jag är lite som Mary Poppins *L*

  5. Du har just räknat upp fler saker än jag äger. Och allt ryms i en handväska. Jag förväntade mig att en person som du alltid hade passet redo, utifall ett oväntat äventyr ramlade ner över dig.

  6. Jag kommer inte med Vorlonernas skepp, om de kommer så får jag snällt vara kvar tills jordens undergång… ty denna liftare har inget pass för tillfället. *lång historia*
    Fick ju åka till Moskva med ett rosa tillfälligt pass för att mitt ordinarie pass var krassligt. Men tack för påminnelsen, jag ska fixa ett nytt!
    Men om ett år eller så ska jag skaffa även ett finskt pass, när jag väl blir finne igen så att säga:)

  7. I min väska (män har ju inte handväskor) finns för tillfället 2 halvlästa böcker (svårt o bestämma mig om någon av dem är bra). 1 par reservstrumpor (svettas ymnigt på jobbet). En näve med ryska kopek och kvitton från tandvården. Så lite grejer har man ju

  8. Caprica: Jag kallar ju min för soptunna så jag kan skippa den där detaljen om HAND- i väskan för din skull;)
    Jag blir onekligen nyfiken på de där olästa böckerna, vad har du påbörjat månne?
    Om du tittar extra noga på min bild av mina saker ur handväskan kan du se en rysk kopek liggandes på boken, precis ovanför glasskäraren….:) Kanske vi kan skramla ihop till en hel piva?

Kommentera

