Katten som Musa?

Där är den, hårbollen, fräset, mjausan. Katten som glor på mig när jag jobbar. Han släpper mig inte med blicken och tror kanske att jag inte känner den där laserblicken i ryggen när jag försöker jobba. *ryser* Om man tror att konstnärern med sina känselspröt påverkas av stämningar och känningar så lär jag inte sluta med de lemlästade figurerna ännu på ett tag. Där är lurvet som är orsaken, bara så att ni vet. Jag skyller allt på katten.

6 svar

  1. I rättvisans namn måste du då också belöna kisse när dina lemlästingar gör dig världsberömd. Kisse ser ut att vara en strömmingstyp.

    Jag tycker han/hon ger ditt ateljéfönster en hemtrevlig touch. :-)

  2. Humm, men då kommer den säkert att bosätta sig där….
    Jag tänkte om jag kunde ge den en död mus eller en husfluga kanske, det är det enda jag kan leta fram i ateljé…*S*

  3. *S* En husfluga – oj, va den kommer att titta på dig med vänliga ögon efter det…
    Visst var det klockan 17 ni håller invigning med popma och ståt?

  4. Japp, klockan 17. Men det är öppet mellan 12-20. Sedan är det utgång på lokal med födointag. Jag pratade på radion tidigt i morse, så vi får se om jag fortfarande är vaken när menyn läggs fram på borden…*S*
    *kram*

  5. oj vilken fin katt! den skulle jag vilja gullegullpussa!!

  6. Visst…den har klor :I

Kommentera

